Mocny i bardzo oszczędny - nowy silnik od Audi
7,9 sekundy do pierwszej "setki", 230 km/h prędkości maksymalnej, 5,7 l/100 km oraz 134 g CO2/km - oto, co zapewnia Audi A5 w najnowszej wersji silnikowej. I wcale nie mamy do czynienia z dieslem, ani hybrydą!
Tak fantastyczne połączenie osiągów z parametrami ekonomiczno-ekologicznymi udało się uzyskać w „A-piątce” napędzanej nowym (a właściwie całkowicie przerobionym) silnikiem z benzynowej rodziny TFSI. Ten 4-cylindrowy motor z zaledwie 1,8 litra pojemności „wyciska” całe 170 KM mocy i 320 Nm momentu obrotowego.
Niewielki czas potrzebny na rozpędzenie się do 100 km/h oraz niewielkie zużycie drogocennej benzyny udało się scalić dzięki zastosowaniu szeregu nowoczesnych, wytrzymałych i dopracowanych konstrukcyjnie podzespołów silnika. Pojawiło się turbo o ciśnieniu na poziomie aż 1,3 bara, efektywny system wtrysku paliwa, jak również bardzo wydajny układ chłodzenia.
Najnowsza jednostka napędowa spod znaku czterech pierścieni montowana będzie oczywiście nie tylko w A5. Szerokie zastosowanie motoru pozwoli Audi na znaczne zmniejszenie poziomu emisji szkodliwych substancji w gamie modelowej, bowiem silnik spełnia normę emisji spalin Euro VI.