Mitsubishi Outlander Plug-In trafi do sprzedaży
Na Salonie Samochodowym w Paryżu Mitsubishi zaprezentuje nowy model elektrycznego Outlandera Plug-In oznaczony jako PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle). Teraz oprócz plotek ujawniono konkretniejsze szczegóły. Sprawdźmy co zaoferuje zelektryzowany Outlander.
Japoński producent próbuje nas przekonać, że nowy Outlander Plug-In jest pierwszym na świecie SUV-em z napędem hybrydowym plug-in oferującym "połączenie oszczędności i ekologiczności auta elektrycznego z zasięgiem i osiągami auta z tradycyjną jednostką napędową i właściwościami terenowymi".
Nowy Mitsubishi Outlander Plug-In napędzany jest przez kombinację 2,0-litrowego silnika czterocylindrowego z parą elektrycznych silników, po jednym przy każdej osi. Silniki te zasilane są przez wysokowydajny zestaw akumulatorów litowo jonowych o mocy 12 kWh. Wszystkie systemy elektryczne zapożyczone są z modelu i-MiEV.
Auto oferuje trzy różne tryby jazdy: EV, Series Hybrid oraz Parallel Hybrid. Tryby te mogą być wybierane manualnie przez kierowcę lub automatycznie przez system w zależności od warunków jazdy i stopnia naładowania akumulatorów. A jak to wszystko działa?
W trybie EV dwa silniki elektryczne na przedniej i tylnej osi są zasilane z zestawu akumulatorów. Jak zapewnia producent, w tym trybie auto jest w stanie przejechać około 55 km. Gdy w aucie zostanie włączony tryb Series Hybrid, silnik pracuje jako generator prądu i zasila silniki elektryczne.
Producent twierdzi, że system automatycznie przełącza się w ten tryb w momencie, gdy poziom naładowania baterii spada poniżej dopuszczalnego poziomu lub w momencie, gdy pojazd potrzebuje wyższej mocy - przy podjazdach, w cięższym terenie etc. A jak auto działa w trybie Parallel Hybrid?
W tym trybie silnik spalinowy wykorzystywany jest do napędu auta, podczas gdy silniki elektryczne go wspomagają i dodają nieco mocy. Ten tryb używany jest przede wszystkim na autostradzie i podczas szybszej i dynamicznej jazdy. Zdaniem Mitsubishi, głównym celem było obniżenie zużycia paliwa.
Jak donosi serwis Carscoop, średnie zużycie paliwa według Japończyków wynosi około 1,64 l/100km. Oznacza to, że na jednym litrze paliwa można przejechać około 61 km. Oczywiście taki wynik można osiągnąć używając zasilania bateryjnego. Zdaniem producenta całkowity zasięg auta wynosi około 880 km.