Mitsubishi i-MiEV już w salonach - ceny spadają
Półtora roku po oficjalnej premierze na salonie samochodowym w Paryżu (2010) oraz 12 miesięcy po debiucie rynkowym w wybranych krajach Europy, elektryczne Mitsubishi i-MiEV przeszło pierwszą modernizację.
Od chwili debiutu w Japonii latem 2009 roku, model i-MiEV sukcesywnie zyskuje status globalnego modelu firmy Mitsubishi. Od grudnia 2011 roku pojazd dostępny jest w salonach Ameryki Północnej. Na całym świecie sprzedano już ponad 15000 egzemplarzy.
Wydaje się, że atrakcyjność modelu poprawi znacząca obniżka cen oraz spore modyfikacje. Zmiany w modelu z końcówki roku 2012 obejmują między innymi nową deskę rozdzielczą z przeprojektowaną konsolą środkową, zintegrowanymi przyciskami sterowania zestawem audio oraz jasnosrebrzystymi wstawkami po obu stronach powierzchni panelu głównego.
Oprócz tego dodano jasnosrebrzyste obwódki kratek wentylacyjnych oraz przyciski sterowania systemem klimatyzacji i klamki wewnętrzne w podobnym kolorze. Deskę rozdzielczą pokrywa miękki w dotyku, ciemnobrązowy plastik. Zmodernizowane Mitsubishi i-MiEV otrzymało nową, ciemnobrązową tapicerkę ze srebrną lamówką oraz nowe panele drzwiowe ze wstawkami z ciemnobrązowego materiału.
Opis producenta jest dość imponujący, ale obiektywną ocenę zmian z pewnością wydadzą przyszli użytkownicy oraz testerzy modelu. O wiele ciekawiej wygląda informacja dotycząca znacznej obniżki cen. Jak twierdzi producent, w związku z rozwojem produkcji baterii litowo-jonowych do elektrycznego modelu i-MiEV oraz trwającymi aktualnie pracami nad wprowadzeniem hybrydowych modeli Mitsubishi, japońska marka stara się sukcesywnie obniżać koszty produkcji napędu elektrycznego.
Dzięki temu polski oddział Mitsubishi Motors może obecnie oferować klientom elektryczny model i-MiEV w znacząco obniżonej cenie. Samochody z roku w modelowego 2011 i 2012 kosztują teraz o 30% mniej, niż dotąd, czyli 112 914 zł brutto. Dzięki takiej ofercie Mitsubishi i-MiEV jest najtańszym seryjnie produkowanym samochodem elektrycznym na polskim rynku.
Miło patrzeć na takie strategie cenowe producentów elektrycznych samochodów. Niestety mimo sporych rabatów i promocji rozsądna opłacalność kupna samochodu z takim napędem nadal jest na dość niskim poziomie. Miejmy nadzieję, że najbliższe lata będą wyglądały lepiej jeśli chodzi o ekspansję i opłacalność aut elektrycznych.