Mitsubishi eK Wagon oraz eK Custom tylko dla Japonii
Wiele osób spoglądając na japońskie kei cary uśmiecha się ironicznie twierdząc, że to tylko "zabawki". Japończycy natomiast uwielbiają tego typu auta twierdząc, że są wygodne, zwrotne, bardzo komfortowe i po prostu idealne do miasta. Jest w tym ziarnko prawdy. Poznajmy najnowsze Mitsubishi eK Wagon oraz eK Custom.
W Europie takie auta są wyśmiewane, w Japonii zaś biją rekordy popularności. Nic więc dziwnego, że producenci starają się przypodobać krajowej klienteli i oferują modele tylko na rynek w Kraju Kwitnącej Wiśni. Tym razem na tamtejszym rynku pojawiły się dwa nowe modele - Mitsubishi eK Wagon oraz eK Custom.
Oba modele różnią się od siebie głównie wyposażeniem oraz kilkoma elementami nadwozia. Te pudełkowate autka mierzą 3395 mm długości, 1475 mm szerokości oraz 1620 mm wysokości. Rozstaw osi to 2430 mm. Pod maską pojawi się malutka, trzycylindrowa jednostka napędowa o pojemności 657 cm3 w dwóch wariantach.
Słabsza, wolnossąca wersja dysponuje mocą 50 KM, natomiast turbodoładowany wariant generuje moc 60 KM. Napęd przekazywany jest na przednią oś lub na wszystkie koła za pośrednictwem skrzyni CVT. Mitsubishi eK Wagon oraz eK Custom posiadają w standardzie system Auto Stop & Go oraz kilka systemów oszczędzających paliwo. Zdaniem producenta, średnie zużycie paliwa to około 3,4 l/100km.