Mitsubishi ASX RalliArt - mieszczuch z rajdową nutą
Ostatnio Mitsubishi nie ma dobrej passy jeśli chodzi o przychylne opinie wśród czytelników i obserwatorów. Mimo to jedno należy producentowi przyznać - stara się utrzymać ofertę w ruchu. Ostatnio na polskim rynku pojawił się Mitsubishi ASX w wersji RalliArt. Poznajmy go bliżej.
Oczywiście jeśli ktoś liczy na rajdowe emocje musi się nieco opanować, choć zjazd z asfaltu na polną drogę po deszczu nie będzie abstrakcją. Auto dostanie 150-konny silnik Diesla, który pokieruje moc na wszystkie koła za pośrednictwem automatycznej skrzyni biegów. Oprócz tego nowość wyposażono w kilka ciekawych dodatków.
Producent chwali się przede wszystkim skrzynią automatyczną, której oczekiwali klienci. Jak przyznaje Mitsubishi: "Po debiucie ASX po faceliftingu w 2013 roku , kolejnym etapem rozwoju samochodu jest premiera oczekiwanej przez wielu klientów wersji z przekładnią automatyczną, którą opracowano ze szczególnym uwzględnieniem wymagań europejskich klientów." A o jaką przekładnię konkretnie chodzi?
"Zgodnie z nomenklaturą stosowaną przez Mitsubishi Motors, “INVECS” (“Intelligent & Innovative Vehicle Electronic Control System” – opracowanie własne MMC), przekładnia INVECS-II jest sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów, do której najważniejszych funkcji należy zaliczyć: blokadę przekładni hydrokinetycznej, tryby zmiany biegów “D” oraz “Sport”, automatyczną zmienę biegów od 1 do 6 w trybie „D” oraz możliwość zmieniania biegów łopatkami przy kierownicy w trybie „Sport”"
Na uwagę zasługuje także wysokoprężna jednostka napędowa o pojemności 2,2-litra i mocy 150 KM przy 4000 obr./min. Moment obrotowy zależy od zastosowanej skrzyni biegów. W przypadku przekładni manualnej kierowca ma do dyspozycji 300 Nm, jeśli w grę wchodzi skrzynia automatyczna moment obrotowy podskakuje do 360 Nm. Przyspieszenie od 120 do 140 km/h to odpowiednio 6,7 oraz 6,2 sekundy, zaś zużycie paliwa wynosi 5,6-5,8 l/100km.
A czym wyróżnia się wariant Mitsubishi ASX RalliArt?
RalliArt to nazwa dobrze znana z tras rajdowych nie tylko wielbicielom marki Mitsubishi. Limitowaną serię Mitsubishi ASX 2.2 DiD AT wyposażono w najwyższej jakości tapicerkę skórzano-materiałową ze znaczkiem RalliArt i czerwonymi przeszyciami, światła do jazdy dziennej LED, aluminiowe, czarne obręcze kół, podświetlane nakładki na progi z logo ASX a także chromowane ramki nawiewów oraz osłony przedniego i tylnego zderzaka. Słynny emblemat RalliArt umieszczono także na przednich błotnikach, tylnej klapie samochodu i welurowych dywanikach we wnętrzu.
Cena Mitsubishi ASX 2.2 DiD AT RalliArt wynosi 129 990 zł. Obecnie – po uwzględnieniu zniżki w wysokości 12 000 zł – ten model kosztuje 117 990 zł a za lakier metalizowany klienci dopłacą 2300 zł.