Mitsubishi ASX - delikatne zmiany i polskie ceny
W salonach Mitsubishi w całym kraju pojawił się nowy, odświeżony model rynkowego hitu japońskiej marki – ASX. Mały crossover otrzymał od inżynierów parę nowych dodatków stylizacyjnych, nowe kolory, poziomy wyposażenia i przede wszystkim ceny. Najtańsza wersja będzie nas kosztować 65 300 zł.
Modelem ASX, firma Mitsubishi chciała zdobyć globalny rynek. Do tej pory z modelem Lancer nie wyszło jej najlepiej, a jedynym znanym modelem na większości światowych rynków było terenowe Pajero. ASX bardzo dobrze wprowadził się do nowej rynkowej niszy, jaką jest rodzaj crossoverów, który szczególnie w Polsce przyjął się bardzo dobrze. W ubiegłym roku to właśnie Mitsubishi ASX był najlepiej sprzedającym się modelem firmy w naszym kraju.
Zmiany na rok modelowy 2013 wyglądają następująco: zdecydowano się na przeprojektowanie przednich i tylnych zderzaków, nowy wygląd zyskały także reflektory. Ponadto na zdjęciach prasowych można zauważyć zupełnie nowy perłowo – biały kolor nadwozia. We wnętrzu również doszło do kosmetycznych zmian. Pojawiły się nowe wzory tapicerek, kierownica zmieniła wygląd na bardziej elegancki, ale co najważniejsze, jak zapewnia producent, znacząco poprawiła się jakość użytych materiałów we wnętrzu, zarówno obszycie tapicerki, jak i elementy plastikowe na desce rozdzielczej i wokół niej są teraz trwalsze i przyjemniejsze w dotyku.
Idąc za opinią klientów Mitsubishi zamieniło dotychczasowe pokrętło zmiany napędu na wszystkie koło (AWC), na przycisk, co zdaje się być bardziej wygodne i praktyczne. Ponadto dodano nowy system audio, a multimedialne centrum MMCS zyskało nowe opcje i wygląd.
Zmiany objęły również tylne zawieszenie, które zostało całkowicie przekonstruowane. Dzięki modyfikacjom ta wielowahaczowa konstrukcja daje teraz ASX-owi dużo większą stabilność i komfort podczas jazdy. Zmian dokonano również w układzie hamulcowym, który jest teraz bardziej skuteczny i mniej odporny na przegrzanie.
Klient ma do wyboru jeden z dwóch dostępnych na rynku silników, benzynowy o pojemności 1,6-litra i mocy 117 KM, zespolonego z pięciostopniową skrzynią biegów i 150–konny silnik wysokoprężny 1.8, do którego dodano sześciobiegową skrzynię. Co ważne, jeśli chcemy, aby do naszego ASX-a dodano aktywny napęd na wszystkie koła musimy wybrać silnik wysokoprężny. Producent przewidział trzy wersje wyposażeniowe, z czego najtańsza konfiguracja z benzynowym silnikiem 1.6 kosztuje 65 300 zł, a za najdroższą odmianę, wyposażoną w napęd na cztery koła i silnik 1.8 DID zapłacimy 97 890zł. Podane ceny są promocyjne i utrzymają się tylko do końca stycznia, potem na pewno pójdą w górę.