MINI Rocketman nie trafi do produkcji?
Mimo nazwy sugerującej niewielkie wymiary zewnętrzne, nowe modele MINI mają niewiele wspólnego z oryginalnym pierwowzorem modelu z 1959 roku. Dla porównania, MINI Countryman liczy 4,1 m długości, zaś jego poprzednik sprzed ponad 50 lat mierzył zaledwie 3,05 m. Nadzieją na powrót marki do źródeł był model koncepcyjny Rocketman. Niestety szansa ta została pogrzebana.
MINI Rocketman miał mieć zaledwie 3,42 m długości. Swoją drogą to aż dziwne, że tęsknimy za pomniejszaniem aut, ale w tym przypadku jest to uzasadnione. Co prawda model został pokazany podczas ubiegłorocznych targów w Genewie, ale firma właśnie ogłosiła, że zrezygnuje z wprowadzenia go do produkcji.
Przedstawiciele firmy jako przyczyny tej decyzji podają brak odpowiedniej platformy, a także zbyt niską przewidywaną rentowność przedsięwzięcia. Jak zwykle najważniejsza jest kasa. Produkcyjny Rocketman wymagałby innej platformy niż opracowana do podstawowego modelu, który wkrótce pojawi się już w w trzeciej odsłonie.
Oczywiście niższa cena w przypadku najmniejszego modelu oznaczałaby niższą marżę, a taki stan rzeczy nie satysfakcjonuje właściciela marki MINI - koncernu BMW. Obecnie MINI oferuje sześć modeli, z których większość powstaje w fabryce zlokalizowanej w Oxfordzie w Anglii. Wyjątkiem jest model Countryman, który produkowany jest w Austrii przez firmę Magna Steyr.
Pocieszeniem może być siódmy model - dwudrzwiowy crossover Paceman. Auto zostanie skonstruowane na bazie Countrymana i wejdzie do produkcji w Grazu jeszcze w tym roku. Ciekawostką jest to, że od czasu wprowadzenia na rynek marki MINI na nowo w 2001 roku, Rocketman jest pierwszym modelem koncepcyjnym, który nie wejdzie do produkcji. To dziwne, bo jest to również pierwszy model, który naprawdę rozwija koncepcję poprzednika z 1959 roku.
W naszym kraju najtańsze MINI One kosztuje 66 900 zł, natomiast 211-konna wersja John Cooper Works to wydatek aż 125 300 zł. Głównie dzięki wprowadzeniu do sprzedaży pod koniec 2010 roku crossovera Countryman, marka zanotowała aż 22-procentowy wzrost sprzedaży do 285 060 sztuk.