Mini Coupe zrzuca kamuflaż - pakiet nowych zdjęć
Dwa tygodnie temu Mini podzieliło się z nami oficjalnymi zdjęciami modelu Coupe - przedstawiającymi wersję produkcyjną, ale jeszcze pokrytą kamuflażem. Dzisiaj możemy zaprezentować Wam kolejną dawkę fotografii, ale tym razem już bez maskującego płaszcza.
Tak jak się spodziewaliśmy, pod względem stylistycznym seryjne Coupe tylko nieznacznie różni się od prototypu odsłoniętego w 2009 roku. Wśród charakterystycznych elementów jego wyglądu zewnętrznego wymienić należy przede wszystkim dach, ale także mocno pochylone szyby i słupki oraz spojler tylny wysuwający się samoczynnie przy prędkości 80 km/h.
Designerskiej niespodzianki nie stanowi również wnętrze auta. Deska rozdzielcza, boczki drzwi czy siedzenia to elementy, które znamy z dotychczasowych dzieł brytyjskiej firmy. Jednak w odróżnieniu od hatchbacka, w coupe nie znajdziemy tylnej kanapy, co ogranicza funkcjonalność kabiny. Zamiast tego wygospodarowano spory, bo 280-litrowy bagażnik, który jest ponadto łatwo dostępny dzięki dużej klapie.
Pod względem konstrukcyjnym, nowe Mini niewiele różni się od wariantu hatchback. W jego podwoziu wprowadzono jednak szereg udoskonaleń mających na celu poprawę i tak doskonałych właściwości jezdnych. Do palety silnikowej wprowadzono cztery warianty, których szczegóły przedstawiliśmy poniżej.
John Cooper Works z 4-cylindrowym, rzędowym, podwójnie turbodoładowanym silnikiem benzynowym o następujących parametrach:
- pojemność: 1598 cm³,
- moc maksymalna: 211 KM przy 6000 obr./min.,
- maksymalny moment obrotowy: 260 Nm przy 1850-5600 obr./min.,
- przyspieszenie 0-100 km/h: 6,4 sekundy,
- prędkość maksymalna: 240 km/h,
- średnie zużycie paliwa: 7,1 l/100 km,
- emisja CO²: 165 g/km.
Cooper S z 4-cylindrowym, rzędowym, podwójnie turbodoładowanym silnikiem benzynowym o następujących parametrach:
- pojemność: 1598 cm³,
- moc maksymalna: 184 KM przy 5500 obr./min.,
- maksymalny moment obrotowy: 240 Nm przy 1600-5000 obr./min. (260 Nm przy 1700-4500 ob./min. z wykorzystaniem funkcji overboost),
- przyspieszenie 0-100 km/h: 6,9 sekundy,
- prędkość maksymalna: 230 km/h,
- średnie zużycie paliwa: 5,8 l/100 km,
- emisja CO²: 136 g/km.
Cooper z 4-cylindrowym, rzędowym silnikiem benzynowym o następujących parametrach:
- pojemność: 1598 cm³,
- moc maksymalna: 122 KM przy 6000 obr./min.,
- maksymalny moment obrotowy: 160 Nm przy 4250 obr./min.,
- przyspieszenie 0-100 km/h: 9,0 sekundy,
- prędkość maksymalna: 204 km/h,
- średnie zużycie paliwa: 5,4 l/100 km,
- emisja CO²: 127 g/km.
Cooper SD z 4-cylindrowym, rzędowym, turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym o następujących parametrach:
- pojemność: 1995 cm³,
- moc maksymalna: 143 KM przy 4000 obr./min.,
- maksymalny moment obrotowy: 305 Nm przy 1750-2700 obr./min.,
- przyspieszenie 0-100 km/h: 7,9 sekundy,
- prędkość maksymalna: 216 km/h,
- średnie zużycie paliwa: 4,3 l/100 km,
- emisja CO²: 114 g/km.
Więcej zdjęć Mini Coupe w galerii