MINI Coupe - gokartowa radość z jazdy
MINI rozszerza rodzinę produktów o dodatkowy dwuosobowy model. Ma on być nie tylko nawiązaniem do bogatej w sukcesy historii marki w sportach motorowych, ale również odtworzeniem kategorii baardzo kompaktowych samochodów sportowych.
MINI Coupe to pierwsze w rodzinie auto o trójbryłowej karoserii z charakterystycznym tyłem w klasycznym stylu Gran Turismo. Rezygnacja z kanapy tylnej daje nowe możliwości spontanicznego połączenia radości z jazdy w dwie osoby ze wszechstronnie aktywnym trybem życia. Duży, uniwersalny w użyciu bagażnik daje w tym zakresie maksymalną elastyczność. Duża, otwierana szeroko do góry pokrywa bagażnika i szeroki otwór bagażowy otwierany od strony fotela kierowcy i pasażera pozwalają dostosować przestrzeń bagażową do różnych zadań transportowych w codziennej eksploatacji, w czasie wolnym i w podróży.
Auto ma sportowo płaską sylwetkę coupé, a wszystko dzięki zmniejszonej o 29mm wysokości pojazdu (w porównaniu z klasycznym MINI). Niepowtarzalny dach w kształcie czapki bejsbolówki ze zintegrowanym spojlerem dachowym robi naprawdę świetne wrażenie. Aktywny spojler tylny ma za zadanie optymalizację prowadzenie powietrza przy większych prędkościach - automatyczne wysuwa się przy prędkości 80 km/h.
Paletę modeli otwiera MINI Cooper Coupé o mocy 90 kW/122 KM, poprzez MINI Cooper SD Coupé o mocy 105 kW/143 KM i Cooper S Coupé o mocy 135 kW/184 KM, po wybitnie sportowe MINI John Cooper Works Coupé o mocy 155 kW/211 KM. Oprócz standardowej sześciobiegowej skrzyni manualnej w modelach Cooper Coupé, MINI Cooper S Coupé i MINI Cooper SD Coupé oferowana jest opcjonalnie sześciostopniowa skrzynia automatyczna.
Najtańszy model Cooper z silnikiem benzynowym o mocy 122KM kosztuje 86 700 zł. Ofertę zamyka najdroższy John Cooper Works z silnikiem benzynowym z turbosprężarką Twin Scroll o mocy 211KM kosztujący 131 900 zł.