MINI Countryman JCW - największy i najmocniejszy
Druga generacja crossovera MINI zadebiutowała pod koniec minionego roku na wystawie w Los Angeles. Brytyjczycy nie zapomnieli jednak o najostrzejszej odmianie modelu. Countryman John Cooper Works zostanie zaprezentowany już niebawem na wystawie w Szanghaju, a kilka tygodni później pojawi się w sprzedaży na pierwszych rynkach.
Z długością 4299 mm, szerokością 1822 mm i wysokością 1557 mm nowy Countryman JCW będzie nie tylko wyraźnie większy od swojego poprzednika (dłuższy o 17 cm, szerszy o 3 cm), ale będzie największym JCW w historii tej brytyjskiej marki. Wrażenie dużych rozmiarów potęgują ponadto relingi oraz spojler dachowy, większe wloty powietrza czy nieco masywniejsza sylwetka.
W kabinie przekuwa się to w większą ilość miejsca, ale z punktu widzenia kierowcy chyba jednak ważniejsze będą sportowe akcenty, których nie brak w tym modelu. Mamy więc sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami, obszyte Alcantarą, sportową kierownicę, aluminiowe oraz czerwone wstawki, które ożywiają utrzymane w ciemnej kolorystyce wnętrze. Auto posiada jednak również sporo praktycznych rozwiązań. Tylna kanapa, dzielona w stosunku 60:40 (a same oparcia 40:20:40), jest przesuwana o 13 cm, a klapa bagażnika otwiera się w pełni elektrycznie.
Pod maską Countrymana JCW pracuje najmocniejsza jednostka napędowa w historii marki Mini. To dwulitrowy silnik benzynowy TwinPower Turbo o mocy 231 KM (o 13 KM więcej niż w poprzedniku) rozwijanej w przedziale od 5000 do 6000 obr/min i maksymalnym momencie obrotowym 350 Nm, który jest dostępny w zakresie 1450-4500 obr/min. Za przeniesienie napędu odpowiada, do wyboru, 6-biegowa skrzynia manualna, bądź 8-stopniowy automat. W pierwszym przypadku Countryman spala średnio 7,4 l/100 km, zaś w drugim 6,9 l/100 km.
Auto posiada napęd na cztery koła (All4), który jednak w normalnych warunkach drogowych przenosi cały napęd na koła przedniej osi.
Najszybsza odmiana największego modelu Mini do 100 km/h jest w stanie się rozpędzić w 6,5 s. To wynik o 0,8 s lepszy niż w Mini Cooper S Countryman All4. Maksymalna prędkość wynosi 234 km/h.
Typowe dla Mini właściwości jezdne Countryman JCW zawdzięcza ponadto sportowemu zawieszeniu oraz dostępnemu w standardzie systemowi Mini Driving Modes. Kierowca ma do wyboru trzy tryby - Sport, Mid oraz Green. Za pomocą małego pokrętła przy lewarku zmiany biegów reguluje pracę pedału przyspieszenia, układu kierowniczego, automatycznej przekładni, nastawów amortyzatorów, a także emitowanego dźwięku.
Oficjalna premiera najszybszej odmiany Mini Countrymana odbędzie się już za tydzień na wystawie samochodowej w Szanghaju. Jeszcze tej wiosny auto pojawi się na pierwszych rynkach.