Mini Cooper SD, czyli 143 KM w nowym dieslu
Spekulacje i niepotwierdzone szczegóły techniczne dotyczące nowej, wysokoprężnej odmiany silnikowej Mini możemy wreszcie odłożyć na bok. Brytyjska firma opublikowała bowiem pierwsze oficjalne materiały na temat nowego diesla.
Pod oznaczeniem Cooper SD kryje się 2-litrowy, 4-cylindrowy motor wysokoprężny generujący 143 KM mocy (przy 4000 obr./min.) oraz 305 Nm momentu obrotowego (w zakresie 1750 – 2700 obr./min.). Silnik ten łączony będzie z 6-stopniową skrzynią manualną lub opcjonalnym „automatem” o tej samej liczbie przełożeń.
O ekonomicznym i ekologicznym charakterze nowego wariantu silnikowego świadczy fakt, że wszystkie modele z serii Cooper SD standardowo wyposażane będą w takie elementy jak system Start/Stop, układ odzyskujący energię z hamowania czy wskaźnik sugerujący kierowcy, kiedy najlepiej zmienić bieg.
Linia modelowa SD zadebiutuje podczas nadchodzącego autosalonu w Genewie. Nowa wersja silnikowa trafi do europejskiej sprzedaży wiosną. Klienci decydujący się na nowego diesla będą wybierać spośród czterech modeli. Poniżej przedstawiamy ich osiągi oraz parametry ekonomiczne i ekologiczne.
Mini Cooper SD (model 3-drzwiowy)
Przyspieszenie do 100 km/h: 8,1 sekundy
Prędkość maksymalna: 215 km/h
Średnie zużycie paliwa: 4,3 l/100 km
Emisja CO2: 114 g/km
Mini Cooper SD Clubman
Przyspieszenie do 100 km/h: 8,6 sekundy
Prędkość maksymalna: 215 km/h
Średnie zużycie paliwa: 4,4 l/100 km
Emisja CO2: 115 g/km
Mini Cooper SD Cabrio
Przyspieszenie do 100 km/h: 8,7 sekundy
Prędkość maksymalna: 210 km/h
Średnie zużycie paliwa: 4,5 l/100 km
Emisja CO2: 118 g/km
Mini Cooper SD Countryman - z napędem na jedną oś
Przyspieszenie do 100 km/h: 9,3 sekundy
Prędkość maksymalna: 198 km/h
Średnie zużycie paliwa: 4,6 l/100 km
Emisja CO2: 122 g/km
Mini Cooper SD Countryman - z napędem na obie osie
Przyspieszenie do 100 km/h: 9,4 sekundy
Prędkość maksymalna: 195 km/h
Średnie zużycie paliwa: 4,9 l/100 km
Emisja CO2: 130 g/km
Więcej zdjęć Mini Coopera SD Clubman 50 Hampton w galerii.