MINI Clubvan - oficjalne ceny w Wielkiej Brytanii
Nie tak dawno pisaliśmy Wam o aucie dostawczym klasy "premium" ze stajni MINI i zastanawialiśmy się, jak dużo trzeba będzie zapłacić za komfortowe przewożenie ziemniaków. Teraz już to wiemy.
Jeśli ktoś chce dostarczać kalafior i pomidory do swojego sklepu w wielkim stylu i komforcie może przestać szukać - oto MINI Clubvan - dostawczak klasy premium. Jeśli dla kogoś 860 litrów przestrzeni bagażowej to dużo, z pewnością będzie w stanie wydać trochę więcej na to stylowe autko.
Jak już wiemy, pod maskę modelu Clubvan trafi jeden z trzech silników w różnych wersjach. Wariant MINI Clubvan One będzie wyposażony w 1,6-litrowy silnik benzynowy o mocy 98 KM pozwalający rozpędzić się od 0 do 100 km/h w czasie 11,1 sekundy, zaś prędkość maksymalna wynosi 185 km/h. Średnie zużycie paliwa to 5,5l/100km.
O wiele lepszą alternatywą jest model Cooper Clubvan wyposażony w 1,6-litrowy silnik benzynowy o mocy 122 KM rozpędzający auto od 0 do 100 km/h w czasie 9,8 sekundy osiągając prędkość maksymalną 201 km/h. Mimo lepszych osiągów, średnie zużycie paliwa jest takie samo jak w słabszej i wolniejszej wersji One – 5,5l/100km.
Oczywiście najlepszą opcją dla dostarczycieli ziemniaków będzie wersja z silnikiem Diesla - Cooper D z silnikiem wysokoprężnym o mocy 112 KM. Przyspieszenie w tym przypadku to 10,2 sekundy, prędkość maksymalna zaś to 197 km/h. Zdaniem producenta zużycie paliwa to zaledwie 3,9l/100km, co wydaje się idealnym rozwiązaniem dla samochodu dostawczego.
Najtańsza wersja auta ze słabszym silnikiem benzynowym kosztuje 11 175 funtów, najdroższa zaś z silnikiem Diesla 14 510. Teoretycznie, ceny nie są strasznie wywindowane, ale jeśli auto trafi na nasz rynek z pewnością doliczony zostanie "podatek od luksusu" i cena zostanie podniesiona co sprawi, że auto będzie ogromną rzadkością na ulicach.