Miejskie przymiarki
Mały prototyp HR1, z hybrydowym napędem, został stworzony dla młodych mieszkańców miast.
Tworząc nadwozie HR1 Peugeot sięgnął po cechy kilku rodzajów aut - miejskiego malucha, coupe i SUV. Porozumienie samochodu z kierowcą ma sięgnąć na wyższy poziom. Czujnik rozpoznawania ruchu ma pozwolić na sterowanie wieloma elementami przy pomocy ruchu lub odpowiedniego ułożenia dłoni. Pasażer będzie miał do dyspozycji wyjmowany tablet.
Tylna kanapa samochodu ma być składana i chowana w podłodze. Tym samym przestrzeń bagażowa ze 180 l wzrośnie do 734 l.
Prototyp HR1 ma hybrydowy napęd, łączący silnik 1,2 THP o mocy 110 KM z elektryczną jednostką o mocy 37 KM . W sumie do dyspozycji jest całe 147 KM. Samochód ma palić średnio 3,5 l benzyny na 100 km, emitując przy tym 80 g dwutlenku węgla na kilometr.
(mysz)