Michelin Travel
Michelin uruchamia w Internecie ogólnoświatowy serwis turystyczny – Michelin Travel, który daje podróżnym możliwość przygotowania i wydrukowania ich własnego przewodnika, pełnego map, zdjęć i wizualizacji.
Do końca 2010 roku w serwisie zostanie opisanych 90 krajów, a w nich tysiące wartych odwiedzenia miejsc, 36 000 stron internetowych związanych z turystyką, 57 000 restauracji i 100 000 hoteli. Wszystkie informacje będą dostępne w pięciu językach: angielskim, francuskim, niemieckim, włoskim i hiszpańskim. Internetowy przewodnik Michelin Travel będzie stopniowo rozwijany o kolejne wersje językowe. Adres serwisu to: http://travel.viamichelin.com/.
Nowy serwis ma ułatwić planowanie wszystkich aspektów podróży - od tych najbardziej podstawowych - jak jedzenie, czy nocleg, aż do pomocy przy wyborze zabytków, które warto zobaczyć.
Cyfrowa technologia popularnego już serwisu planowania drogi - ViaMichelin jest w nowej usłudze zintegrowana z wiedzą zawartą w Zielonych Turystycznych Przewodnikach Michelin. Umożliwi to najszerszy możliwy dostęp do bazy informacji turystycznej. W nowym systemie podróżni będą mogli m.in. tworzyć własne "osobiste" przewodniki. Dostępna będzie również nowa funkcja wizualizacji podróży. Podróżni, którzy korzystali wcześniej z gastronomicznych przewodników Michelin, skorzystają także i z listy polecanych przez Michelin restauracji, na całym świecie. Internauci odnajdą serwisie Michelin Travel szczegółowe mapy, zdjęcia satelitarne i kalkulator tras - funkcję znaną im ze strony ViaMichelin.
Stworzony na początku XX wieku przewodnik Michelin od ponad 100 lat jest źródłem inspiracji dla rozwoju turystyki na świecie. Wszystko zaczęło się od braci Edouarda i André Michelin, założycieli Grupy Michelin i ich błyskotliwego pomysłu stworzenia niewielkiego, czerwonego przewodnika. Założenie było proste - "umożliwienie podróżnym znalezienia restauracji i zakwaterowania".
W 1919 roku firma Michelin zorganizowała Biuro Tras, które przez 20 lat przygotowało opis ponad dwóch milionów planów podróży wysyłanych nieodpłatnie turystom. Proponowane trasy zawierały sugerowane przystanki, atrakcje turystyczne, polecane hotele i restauracje, a także informacje o punktach naprawy i sprzedaży opon. Ze względu na duże zainteresowanie, stworzono przewodnik po najpopularniejszych szlakach. W ten sposób powstał pierwszy przewodnik turystyczny firmy, nazwany Zielonym Przewodnikiem Michelin.
Źródło: Hill and Knowlton