Michał Bębenek, Maciej Rzeźnik oraz drifter Paweł Trela testują NFS Shift 2
W dniu 15 lutego 2011 r. trzech znanych kierowców zasiadło za kierownicami najlepszych, wyścigowych samochodów świata: Michał Bębenek - McLaren MP4-12C, Maciej Rzeźnik - Dodge Challenger Concept, Paweł Trela - Lamborghini Gallardo LP560-4 GT3. Chociaż na co dzień mistrzowie walczą w różnych kategoriach, tym razem postanowili spróbować, który z nich jest najlepszy na wirtualnym torze najnowszej gry Shift 2 Unleashed z serii Need for Speed.
Przedpremierowy pokaz najnowszej realistycznej gry wyścigowej Shift 2 Unleashed miał miejsce na torze kartingowym w Warszawie. Wszyscy zaproszeni gości mogli, w teorii oraz w praktyce, dowiedzieć się jakie niespodzianki tym razem przygotowali producenci gry. Najważniejsze cechy Shift 2 Unleashed to przede wszystkim: na nowo zdefiniowany model prowadzenia jazdy, wysoki poziom realizmu, a także absolutna nowość – nowy widok „zza szyby kasku kierowcy”, który na nowo definiuje realizm prowadzenia wirtualnego auta. Oprócz najważniejszych elementów warto wspomnieć również o wyścigach po licencjonowanych torach z całego świata a także o celu rozpoczętej kariery zawodowego kierowcy – zdobyciu tytułu Mistrza Świata FIA GT1! .
Wszystkie te elementy sprawdzili, zasiadając za kierownicami symulatorów, zaproszeni kierowcy wyścigowi. Chociaż ostatecznie nie udało się wyłonić zwycięzcy – każdy z kierowców zakończył wyścig w podobnym czasie – emocjom nie było końca. A to co najważniejsze, były one dokładnie takie jak podczas prawdziwego wyścigu! „To niewiarygodne jak dużo realizmu pojawia się w grze Shift 2 Unleashed. Przede wszystkim ogromnym atutem jest widok z kamery umieszczonej w kasku kierowcy. Pole widzenia każdego gracza jest dokładnie takie jak kierowcy siedzącego w samochodzie podczas wyścigu. Dodatkowym efektem, zwiększającym doznania podczas gry, jest odwzorowanie realistycznych ruchów głowy kierowcy co gwarantuje niezrównane poczucie prędkości.” – mówi Michał Bębenek. Ponadto, jak dodaje Maciej Rzeźnik: „Podczas jazdy każde obtarcie widoczne jest na samochodzie. Gracz poczuje podskoki na wybojach, a jeśli będzie uczestniczył w kraksie rzeczywiście może rozbić samochód, a w konsekwencji zakończyć grę. Trzymając w ręku pada można doświadczyć wielu wrażeń towarzyszących ściganiu na serio.”
Najnowszy Need for Speed Shift 2 wiernie oddaje atmosferę wyścigów. Gracze mogą rywalizować o tytuł Mistrza Świata FIA GT1 lub Mistrza Europy GT3. Wyścigi rozgrywane są nie tylko w dzień, ale także nocą na realnie istniejących torach: Monza, Donington Park, Tokyo czy Autodromo di Pergusa. Jednak to co najważniejsze w grze wyścigowej to, jak mówi Paweł Trela, koncentracja: „Przez cały czas trwania wyścigu gracz musi być bardzo skupiony. Drobna dekoncentracja może spowodować, dokładnie tak jak w realu, zakończenie gry. W przypadku Shift 2 Unleashed może to być również spadek na niższe miejsce w rankingu kierowców, po przejściu do znanego już systemu Autolog.”
Need for Speed Shift 2 Unleashed dostępny będzie od 1 kwietnia 2011 w wersjach na konsole Xbox 360, PlayStation3, oraz komputery PC.