Mercedesy do serwisu - ryzyko wycieku paliwa
Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o. powiadomił Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że niektóre samochody marki Mercedes-Benz, a konkretniej modele klasy C, GLK, E, CLS, S, R, G, GL, ML-Class, Vito, Viano, Sprinter EC, które zostały wyprodukowane w Niemczech w okresie od listopada 2009 r. do lipca 2011 r. mogą stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa użytkowników. Co się dzieje z nowymi Mercedesami?
Producent poinformował UOKiK, że w niektórych egzemplarzach wyżej wymienionych modeli, w filtrze paliwa ze zintegrowanym podgrzewaniem paliwa, może wystąpić nieszczelność w obszarze korka otworu odwadniającego. Taka nieszczelność może z kolei doprowadzić do wycieku paliwa, a to już dość poważna sprawa.
Wyciek oleju napędowego można poznać po charakterystycznym zapachu paliwa. Właściciele wyżej wymienionych modeli produkowanych w Niemczech od listopada 2009 do lipca 2011 powinni dokładnie sprawdzić swoje auto. Paliwo może bowiem wyciekać na jezdnię zmniejszając tarcie między oponą i podłożem, a to jak wiadomo może doprowadzić do tragedii. Jeśli więc kierowca dość wyraźnie czuje zapach paliwa, a na desce rozdzielczej zastanawiająco często zapala się wskaźnik odpowiedzialny za system ESP, jak najszybciej powinien skontaktować się z serwisem lub dealerem Mercedesa.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 565 samochodów marki Mercedes-Benz. Rzecz jasna autoryzowani dealerzy Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o. otrzymali już szczegółowe instrukcje postępowania oraz numery nadwozi pojazdów objętych akcją. Wszyscy posiadacze felernych egzemplarzy już wkrótce otrzymają wezwanie na bezpłatną wizytę w autoryzowanych serwisach w celu usunięcia ewentualnej usterki.
Informacji związanych z kampanią serwisową udziela MERCEDES-BENZ POLSKA SP. Z O.O. (adres: ul. Gottlieba, Daimlera 1, 02-460; samochody osobowe - infolinia: 00 800 1 77 77 777 lub 22 354 40 01; samochody dostawcze – infolinia: 00 800 3 77 77 777 lub 22 583 43 00); fax: 22 354 40 07.