Mercedes zapowiada liczne zmiany w ofercie Klasy E
Na szczęście nie chodzi o zmiany wizualne, gdyż te miały miejsce stosunkowo niedawno. Chodzi o modyfikację oferty, wprowadzenie nowych wariantów oraz nowej skrzyni biegów. Sprawdźmy więc, co się zmieni i na co warto zwrócić uwagę.
Oprócz drobnych modyfikacji, w ofercie Mercedesa Klasy E pojawią się trzy duże nowości. Po pierwsze model E350 BlueTec nie będzie już oferowany z 7-biegową skrzynią automatyczną 7G-Tronic. Rozwiązanie to zostanie zastąpione nową przekładnią - 9G-Tronic. Nowość, jak sama nazwa wskazuje, ma aż 9 biegów i prawdę mówiąc, pod względem osiągów nie zmienia niczego.
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w tym wariancie zajmuje 6,6 sekundy. Zdaniem producenta, najważniejsze zmiany zaszły w dziedzinie ekonomiki jazdy, choć i tu nie mamy co liczyć na rewolucję. Średnie zużycie paliwa spadło z 5,5 l/100km do poziomu 5,3 l/100km, zaś emisja CO2 do atmosfery ze 144 g/km do 138 g/km.
Nieco większą różnicę widać w przypadku zużycia paliwa w mieście. Mercedes E350 BlueTec z 7-biegową skrzynią zużywał zdaniem producenta 6,9 l/100km, zaś z nową skrzynią 9G-Tronic spalanie spadło do 6,4 l/100km. Zużycie paliwa w trasie nie uległo zmianie - 4,7 l/100km. Co ciekawe, skrzynia 7G-tronic opuszczając model E350 BlueTec przeskoczyła do wariantu E220 BlueEfficiency zastępując standardową skrzynię manualną.
Opróćz roszady w skrzyniach biegów, w ofercie znajdziemy nową pozycję - E200 NGD. Model ten będzie zasilany gazem naturalnym (NGD - Natural Gas Drive), zaś 2,0-litrowy czterocylindrowy i turbodoładowany silnik został w całości przejęty z Klasy B. Jednostka generuje 156 KM oraz 269 Nm momentu obrotowego, co wystarcza na przyspieszenie do setki w czasie 10,4 sekundy.