Mercedes prezentuje swoje luksusowe kombi
Nie jest z wyglądu może tak dynamiczny czy lifestylowy jak niektórzy konkurenci, ale za to wśród bezpośrednich rywali Mercedes klasa E w wersji kombi nie ma sobie równych, jeśli chodzi o funkcjonalność.
670 litrów przy rozłożonych tylnych siedzeniach i aż 1820 litrów w konfiguracji dwuosobowej - najnowsze kombi Mercedesa oferuje naprawdę spore możliwości przewozowe, choć trzeba uczciwie przyznać, iż nieznacznie mniejsze niż oferował poprzednik. Do tego trzeba dodać możliwość regulacji kąta pochylenia oparcia tylnej kanapy, dzięki czemu możliwe jest powiększenie pojemności bagażowej o 30 litrów. Dzielona w proporcjach 40:20:40 tylna kanapa daje sporo możliwości konfiguracji wnętrza, w zależności od liczby przewożonych osób oraz gabarytów bagaży.
Wnętrze E-klasy kombi jest identyczne jak w sedanie. Znajdziemy tu wysokiej klasy materiały wykończeniowe, dwa (opcjonalne) 12,3-calowe wyświetlacze - lewy z zestawem zegarów i prawy będący centrum dowodzenia układu multimedialnego. Jak zapewnia Mercedes, nowa Klasa E kombi będzie jednym z najlepiej wyciszonych modeli - pod tym kątem pracowano nad właściwościami aerodynamicznymi, pracą układu zawieszenia czy skrzyni biegów. Wśród opcjonalnych elementów wyposażenia można znaleźć również dodatkowe wygłuszenie kabiny.
Również pod względem stylistyki nadwozia wariant kombi jest identyczny do E-klasy sedan. Naturalnie poza tylną częścią nadwozia.
Mercedes Klasy E kombi będzie dostępny w trzech wersjach wysokoprężnych oraz w czterech benzynowych. Czterocylindrowe diesle (E 200D i E 220D) o pojemności dwóch litrów oferują moc 150 i 194 KM (360 i 400 Nm odpowiednio), zaś topową jednostką wysokoprężną będzie trzylitrowy silnik V6 w wersji E 350D rozwijający moc 258 KM i 620 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnego w zakresie od 1600 do 2400 obr/min. Obie dwulitrowe jednostki mają zużywać średnio 4,2 l/100 km, zaś najmocniejsza 5,4 l/100 km. Nie znamy wartości przyspieszenia najsłabszej wersji silnikowej, odmiana 194-konna prędkość 100 km/h osiągnie po 7,7 s, zaś najmocniejsza w 6,2 s.
Również dwie dwulitrowe, 4-cylindrowe jednostki znajdziemy wśród silników benzynowych (E 200 i E 250). Pierwsza z nich osiąga moc 184 KM i 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego, zaś mocniejsza 211 KM i 350 Nm. Pierwszy z nich prędkość trzycyfrową osiągnie po 8,1 s, zaś drugi po 7,2 s. Oba będą przy tym zużywać średnio 6,2 l/100 km.
Do wyboru będą również dwie jednostki V6. Pierwsza z nich w wersji E 400 4Matic to 3,5-litrowy silnik o mocy 333 KM i 480 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Nie znamy jeszcze wartości przyspieszenia, średnie spalanie powinno oscylować wokół wyniku 7,9 l/100 km. Topową odmianą będzie sygnowana literkami AMG wersja E43 4Matic biturbo . Pod jej maską pracuje trzylitrowy silnik o mocy 401 KM osiąganej przy 6100 obr/min i maksymalnym momencie obrotowym 520 Nm (2500-5000 obr/min). w tej odmianie pierwszą setkę będzie można osiągnąć już po 4,7 s. Średnie spalanie według danych producenta ma wynosić 8,4 l/100 km.
W momencie debiutu rynkowego E-klasa kombi będzie dostępna w wersjach E 200, E 250 oraz E 220D. Pozostałe warianty silnikowe powinny dołączyć do oferty w czwartym kwartale roku. Wszystkie wersje będą oferowane w standardzie z 9-stopniową przekładnią automatyczną.
Zamówienia na nowe kombi Klasy E będą przyjmowane już niebawem, ale pierwsze egzemplarze na polskich drogach pojawią się najwcześniej po wakacjach. Ceny nie są jeszcze znane.