Mercedes-Maybach - nowy gracz na luksusowym rynku
Jakiś czas temu informowaliśmy Was o zakończeniu produkcji modeli ze znaczkiem Maybacha. Mercedes uznał wtedy, że marka nie jest opłacalna i woli luksusowe auta oferować ze swoim znaczkiem. Ostatnio panowie ze Stuttgartu zmienili zdanie.
Panowie Ola Kallenius oraz dr Jens Thiemer z dumą zaprezentowali nową markę - Mercedes-Maybach. Od teraz w ofercie niemieckiego producenta będą pojawiały się maksymalnie wyposażone luksusowe limuzyny, które mają konkurować z największymi graczami na rynku, z Rolls-Roycem włącznie. Samochody będą dopasowane do indywidualnych życzeń klientów, więc jeśli ktoś zażyczy sobie w środku perskie dywany, za odpowiednią opłatą takowe otrzyma.
Jeszcze w tym miesiącu na Salonie Samochodowym w Los Angeles oraz Chinach niemiecki producent pochwali się pierwszym przykładem takiego auta. Będzie to Mercedes-Maybach S600, czyli połączenie Klasy S z prestiżem i wyposażeniem Maybacha. Na początku nomenklatura może nieco mylić, ale już w 2015 pojawi się nowe nazewnictwo i wszystko stanie się jasne. Przynajmniej tak zapewnia producent.
„Marka Mercedes-Benz chce dostarczać to, co najlepsze – „the best” – w zakresie produktu, technologii i usług. Oznacza to, że oferujemy auta, które – poprzez ich zróżnicowany charakter i wyrazisty styl – mogą być dopasowane do każdego indywidualnego stylu życia. Zwłaszcza w przypadku Klasa S klienci mają bardzo wysokie oczekiwania w odniesieniu do ekskluzywności i indywidualizmu. Mercedes-Maybach pozwala nam spełnić te pragnienia”.
Oprócz tego w informacji prasowej możemy przeczytać o najbliższych planach Mercedesa. Mówią one przede wszystkim o nowych modelach:
Portfolio modeli Mercedes-Benz nieustannie rośnie. Do 2020 roku na rynek ma trafić ponad 30 modeli, spośród których 11 nie ma swojego odpowiednika w dotychczasowej ofercie. Poza tym regularnie prezentowane są nowe odmiany nadwoziowe i silnikowe. Skutkuje to coraz bardziej złożonym systemem oznaczeń poszczególnych modeli i wymusza zmiany w obecnej nomenklaturze. „Chcemy, by nomenklatura Mercedes-Benz była jeszcze bardziej zrozumiała, logiczna i przejrzysta dla klientów” – powiedział dr Jens Thiemer przy okazji premiery nowego nazewnictwa. „Trudno o lepszy moment – w przyszłym roku odnawiamy praktycznie całą gamę naszych SUV-ów. To dobra okazja, by zmienić nazwy pozostałych modeli”.
W przyszłości nowe modele Mercedesa otrzymają jedno-, dwu- lub trzyliterowe nazwy pisane wielkimi literami. Typ napędu będzie dodatkowo oznaczany małą literą. Nowa nomenklatura opiera się na pięciu głównych klasach oferowanych samochodów: A, B, C, E oraz S. Tu nie nastąpią żadne zmiany. W przypadku SUV-ów, poza legendarną Klasą G, wszystkie modele otrzymają trzyliterowe oznaczenia, rozpoczynające się od frazy „GL” i zakończone oznaczeniem klasy pojazdu. „G” wskazuje na terenowy rodowód, a litera „L” od lat pojawia się w historii Mercedes-Benz i ułatwia wymowę poszczególnych nazw – wystarczy wspomnieć roadstera SL czy nowsze sedany w stylu coupé z rodziny CLS oraz CLA.
Nowa nomenklatura SUV-ów Mercedes-Benz w praktyce:
• GLA = GL Klasy A
• GLC = GL Klasy C; poprzednio GLK
• GLE = GL Klasy E; poprzednio Klasa M lub ML
• GLE Coupé = GL Klasy E Coupé
• GLS = GL Klasy S; poprzednio GL
• G bez zmian
Podobnie wygląda kwestia wspomnianych, czterodrzwiowych coupé. Pierwsze dwie litery, „CL”, wskazują na pochodzenie, a trzecia odnosi się do klasy pojazdu: czyli CLA i CLA Shooting Brake oraz CLS i CLS Shooting Brake.
Od 2016 roku wszystkie roadstery będą miały w nazwie trzon „SL”, zakończony trzecią literą, związaną z klasą serii modelowej. W przypadku modelu SLK oznacza to zmianę nazwy na „SLC”. Z uwagi na swój ikoniczny status, SL pozostanie SL-em – podobnie jak Klasa G pozostaje Klasą G.
Przy okazji skróceniu i uproszczeniu ulegną oznaczenia wersji napędowych:
• c: modele napędzane gazem ziemnym (obecnie Natural Gas Drive)
• d: modele napędzane silnikami Diesla (obecnie BlueTEC i CDI)
• e: modele z napędem elektrycznym (obecnie PLUG-IN HYBRID, BlueTEC PLUG-IN HYBRID oraz Electric Drive)
• f: modele napędzane ogniwami paliwowymi (obecnie F-CELL)
• h: modele hybrydowe (obecnie HYBRID i BlueTEC HYBRID).
Tak jak dotychczas, wersje zasilane jednostkami benzynowymi nie będą miały dodatkowych oznaczęń. Zmian nie przewiduje się również w odniesieniu do modeli z napędem na obie osie 4MATIC, które w przyszłym roku obchodzić będą 30. urodziny. „Więcej przejrzystości i konsekwencji – jesteśmy przekonani, że nowa nomenklatura, stworzona na bazie głównych serii modelowych, pozwoli naszym klientom znacznie lepiej odnaleźć się w rosnącej gamie modeli Mercedes-Benz” – podsumował dr Jens Thiemer.