Mercedes-Maybach Klasy S oficjalnie pokazany
Niedawno wspominaliśmy o powstaniu nowej submarki Mercedes-Maybach, która zaoferuje między innymi skrajnie luksusowe i świetnie wyposażone wersje modelu Klasy S. Przykład takiego połączenia właśnie ujrzał światło dzienne.
Swoją drogą Mercedes-Maybach to już druga submarka po powstaniu Mercedes-AMG. Miejmy nadzieję, że w ofertach nowych oddziałów regularnie będą pojawiały się nowe modele. Na razie mamy po jednym, a najnowszym wynalazkiem jest Mercedes-Maybach Klasy S. Topowy model właśnie zadebiutował na Salonie Samochodowym w Los Angeles i z powodzeniem może konkurować ze światową elitą.
Już wiemy, że koncern Daimler postanowił odkopać markę Maybach i przyłączyć ją do Mercedesa tworząc nową submarkę. Co prawda nazwa - Mercedes-Maybach Klasy S - nie brzmi zbyt dobrze, w porównaniu np. do Rolls-Royce Phantom, ale być może to nie przeszkodzi w pozyskiwaniu nowych, obrzydliwie bogatych klientów. Pozostawmy jednak te wszystkie szczegóły i zajmijmy się głównym bohaterem.
Po pierwsze, Mercedes-Maybach Klasy S jest o 200 mm dłuższy od konwencjonalnego modelu w gamie Mercedesa. Całość została spożytkowana na wydłużenie rozstawu osi, który teraz wynosi 3365 mm, zaś długość modelu to 5453 mm. Oczywiście nie obyło się bez wielu dodatków i akcentów podkreślających przynależność do wyższej klasy. Co ciekawe, tylne drzwi skrócono o 66 mm by zrobić miejsce na dodatkowe okienko.
Główne modyfikacje miały miejsce we wnętrzu. Na tylnej kanapie zadbano o miejsce na nogi, zastosowano w pełni regulowane odrębne podnóżki z możliwością rozłożenie, dzięki czemu z fotela robi się prawdziwy leżak. W sumie wystarczy spojrzeć na zdjęcia, aby na chwilę wyobrazić sobie ten niesamowity luksus. Ponadto producent zapewnia, że jest to najcichsze auto na świecie dzięki zastosowaniu najwyższej jakości materiałów wygłuszających.
W pierwszej kolejności Mercedes-Maybach Klasy S będzie sprzedawany w wariancie S600, który pod maską skrywa podwójnie doładowaną jednostkę 6.0 V12 o mocy 530 KM z momentem obrotowym 830 Nm. Będzie również odmiana S500 z podwójnie doładowaną jednostką 4.7 V8 o mocy 455 KM z momentem obrotowym na poziomie 700 Nm. Dla "oszczędnych" przygotowano model S400 4MATIC z silnikiem 3.0 V6 o mocy 333 KM i momentem obrotowym 480 Nm. Premiera rynkowa jest zaplanowana na styczeń 2015 roku.