Mercedes ma swój rekord toru Nürburgring
Czas przejazdu północną pętlą toru Nürburgring stał się nieoficjalną próbą sił dla najszybszych modeli na rynku. Uzyskanie miana najszybszego na tym legendarnym torze to spory prestiż i wydaje się, że niektórzy producenci wręcz przygotowują swoje modele specjalnie pod kątem uzyskania rekordowego przejazdu na Nordschleife. Teraz do grona rekordzistów dołączył Mercedes z modelem AMG GT 63 S 4MATIC+.
Czas przejazdu jednego okrążenia północnej pętli toru Nürburgring uzyskany przez Mercedesa-AMG GT 63 S 4MATIC+ wynosi 7:25,41 i jest to najlepszy wynik uzyskany w kategorii czteromiejscowych modeli znajdujących się w seryjnej produkcji.
Za kierownicą w pełni wyposażonego standardowego modelu siedział inżynier rozwoju AMG, Demian Schaffert. Były kierowca wyścigowy był zaangażowany w budowę tego modelu i w dużej mierze to on odpowiada za dynamikę jazdy tego czterodrzwiowego coupe. Teraz był jeszcze w stanie wykazać w praktyce walory swojego dzieła.
Przypomnijmy, że pod maską modelu GT 63 S 4MATIC+ pracuje 8-cylindrowa jednostka napędowa o mocy 639 KM. W standardowym wyposażeniu modelu znajdują się ponadto napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+, tylna oś skrętna czy też elektronicznie sterowana blokada mechanizmu różnicowego tylnej osi.
Podczas próbnych przejazdów auto poruszało się na opcjonalnie dostępnych oponach Michelin Pilot Sport Cup2, które miały zapewnić optymalną przyczepność i doskonałe przyspieszenie.
W ostatnim okresie mieliśmy sporo zmian wśród rekordzistów Nürburgringu w różnych kategoriach. Porsche 919 Hybrid Evo pokonało jedno okrążenie toru Nürburgring w czasie 5 minut i 19,546 sekund, co jest najlepszym rezultatem bez podziału na kategorie. Jednocześnie Porsche (model 911 GT2 RS) utraciło tytuł najszybszego seryjnego modelu dopuszczonego do ruchu na rzecz Lamborghini Aventadora SVJ (6:44,97). Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio jest najszybszym SUV-em (7:51,7), zaś Skoda Kodiaq GT najbszybszym siedmiomiejscowym SUV-em (9:29,84)