Mercedes Klasa G w kamuflażu na zdjęciach
Nie udało się Mercedesowi doczekać do rozpoczęcia targów w Detroit z prezentacją nowej G-klasy. Dziś pojawiły się w sieci zdjęcia zakamuflowanej terenówki z gwiazdą na masce, dlatego też niemiecki koncern nie czekał dłużej i pokazał pierwsze oficjalne zdjęcia nadwozia. Wprawdzie obklejone taśmą maskującą, ale i tak widać dokładnie, jak będzie wyglądać nowa Klasa G. Przy okazji poznaliśmy garść informacji o nowej odmianie legendy jazdy terenowej.
Nowa generacja Mercedesa Klasy G, której wygląd wnętrza poznaliśmy jeszcze przed Świętami, pod względem możliwości terenowych ma niczym nie ustępować swojemu poprzednikowi. Być może z tego powodu zdjęcia auta zostały zrobione w okolicach mierzącej 1445 m góry Schöckl, gdzie auto przechodziło ciężkie próby terenowe. Tylko na drodze dojazdowej na szczyt (ok. 5,6 km), która zawiera podjazdy o stopniu nachylenia 60 stopni oraz 40-stopniowe boczne nachylenie, G-klasa pokonała łącznie ponad 2 tys. km.
Aby sprostać olbrzymim wymaganiom, a jednocześnie zachować miano terenowej legendy, auto cały czas posiada klasyczną konstrukcję ramową. Do tego wyposażono je w trzy 100-proc. blokady mechanizmu różnicowego. Na nowo zaprojektowane zostało zawieszenie, które z jednej strony będzie musiało zdawać egzamin poza asfaltem, jednak z drugiej musi również zachować minimum komfortu i bezpieczeństwa na utwardzonych nawierzchniach. Niemcy przekonują, że pod tym względem nowa Klasa G będzie najlepsza z dotychczasowych wersji modelu.
Spore możliwości terenowe potwierdzają pierwsze dane. Prześwit (mierzony do osi) wynosi 241 mm (tj. o 6 mm więcej niż obecnie), jednak G-klasą będzie można pokonać małe rzeczki czy inne tereny pokryte wodą nawet do głębokości 700 mm (+100 mm). Kąt natarcia wynosi 31 stopni, zaś zejścia 30 stopni. Z kolei kąt rampowy wynosi 26 stopni. We wszystkich przypadkach poprawiono te parametry o 1 stopień.
Odpowiednio do potrzeb jazdy w terenie zmodyfikowana została przekładnia automatyczna o dziewięciu przełożeniach, która przenosi 40% napędu na koła przedniej osi i 60% na tylną oś. Nowością jest także nowy tryb jazdy terenowej (tryb G), który załącza się automatycznie po aktywacji jednej z blokad mechanizmu różnicowego. W takiej sytuacji zmianie ulega charakterystyka pracy zawieszenia, układu kierowniczego oraz pedału przyspieszenia.