Mercedes GLA odświeżony i z nowym silnikiem
Po ponad trzech latach obecności rynkowej Mercedes postanowił odświeżyć swojego najmniejszego SUV-a. GLA po liftingu po raz pierwszy został zaprezentowany na rozpoczynającej się właśnie wystawie samochodowej w Detroit. Poza drobnymi zmianami stylistycznymi, facelifting przyniósł również nową wersję silnikową.
Zmiany stylistyki nadwozia możemy nazwać co najwyżej kosmetycznymi. Jak zwykle w tego typu przypadkach objęły one przede wszystkim przednią część auta. Nieznacznie zmienione zderzaki oraz światła zbliżone są bardziej do tych z klasy C czy też GLC. Zmodyfikowany został również tylny zderzak, a na wyposażeniu pojawiły się nowe wzory felg aluminiowych oraz nowy lakier nadwozia (Canyon Beige). Mercedes podkreśla, iż powyższe zmiany miały pomóc zoptymalizować również przepływ powietrza, dzięki czemu udało się obniżyć współczynnik oporu powietrza z 0,29 do 0,28.
Większe zmiany zaszły natomiast w kabinie. Mercedes GLA otrzymał w standardzie nowy, 8-calowy wyświetlacz o wyższej rozdzielczości, nowe zegary, kamerę cofania oraz system Android Auto, który pomaga zintegrować z autem swojego smartfona. Ponadto za dopłatą można zamówić m.in. elementy wykończeniowe, wykonane z włókna węglowego.
Dodatkowo, na liście wyposażenia pojawiły się takie elementy jak system kamer 360 stopni, światła LED High Performance oraz pakiet stylistyczny Night Package, który zawiera 18-calowe felgi, lakierowane na czarno maskę oraz dach, a także bardziej agresywnie ukształtowane zderzaki.
Nowością w ofercie silnikowej będzie wariant GLA 220 4Matic, który z mocą 184 KM i maksymalnym momentem obrotowym 300 Nm wypełnia lukę pomiędzy odmianami GLA 200 (156KM) i GLA 250/250 4Matic (211KM).
Ponadto w ofercie pojawią się znane już wersje GLA 180 oraz diesle GLA 180d, GLA 200d/4Matic, GLA 220d/4Matic. Naturalnie na szczycie oferty będzie też odmiana AMG - GLA 45 4Matic. Pod maską skrywa on dwulitrową jednostkę benzynową z turbodoładowaniem o mocy 381 KM i maksymalnym momencie obrotowym 475 Nm (2250-5000 obr/min). Wersja ta w standardzie oferowana jest z napędem na wszystkie koła i siedmiobiegową przekładnią AMG Speedshift DCT-7. Do 100 km/h wersja ta przyspiesza w 4,4 s i jest w stanie osiągnąć maksymalną prędkość 250 km/h.
Na rynku niemieckim ceny odświeżonego Mercedesa GLA startować będą od 28 940,80 euro za GLA 180 do 56 852,25 euro za flagową jednostkę AMG. Nowa wersja silnikowa została wyceniona na 37 145,85 euro. Mercedes przyjmuje już zamówienia na odświeżoną wersję swojego małego SUV-a.