Mercedes G 63 AMG 6x6 - najlepiej sprzedaje się w... Polsce!
Jeśli komuś wydaje się, że w Polsce szaleje kryzys, zaś najchętniej kupuje się małe auta miejskie, powinien wziąć pod uwagę pewną ciekawostkę. Otóż zdaniem producenta, to Polska jest największym rynkiem zbytu dla modelu Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6.
Owszem, liczba zaledwie 7 egzemplarzy nie jest imponująca. Imponuje jednak fakt, że nigdzie w Europie nie sprzedano większej ilości sztuk oraz to, że Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 jest najdroższym autem w ofercie niemieckiej marki. Dla porównania, najtańsza wersja Mercedesa SLS AMG kosztuje 971 tysięcy złotych. Warto przypomnieć, z czym w ogóle mamy do czynienia.
W sumie wystarczy spojrzeć na zdjęcie, aby dowiedzieć się niemal wszystkiego. Mercedes-Benz G63 AMG 6x6 to auto w dużej mierze nawiązujące do modelu G320 CDI stworzonego na potrzeby australijskiej armii. Oczywiście wiele rzeczy się zmieniło, ale najważniejsze właściwości pozostały bez zmian.
Cywilna wersja ma taki sam napęd, jak wariant militarny - moc przekazywana jest na wszystkie koła, pozostawiono pięć blokad mechanizmu różnicowego z możliwością całkowitej blokady na wszystkie sześć kół za pomocą przycisków na desce rozdzielczej. Producent postanowił za to zmienić jednostkę napędową.
Pod maską zamiast 3,0-litrowego Diesla z 5-biegową skrzynią zamontowano 5,5-litrowy silnik V8, który wyciska z siebie 540 KM. Napęd przekazywany jest na koła za pośrednictwem 7-biegowej skrzyni automatycznej. Czteromiejscowy Mercedes-Benz G63 AMG 6x6 z przestrzenią ładunkową mierzy 5867 mm długości, 2111 mm szerokości oraz 2209 mm wysokości. W porównaniu do konwencjonalnego modelu auto jest dłuższe o 1105 mm, szersze o 226 mm i wyższe o 272 mm. No dobrze, ale jak to auto jeździ?
Co prawda dane na temat zużycia paliwa nie zostały podane - kogo to w ogóle interesuje? - ale w zamian producent pochwalił się osiągami, a te są imponujące zważywszy na wagę auta - 3775 kg. Mercedes-Benz G63 AMG 6x6 przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie niecałych 6 sekund, zaś prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 160 km/h.
Mercedes pochwalił się także, że również inne odmiany Klasy G znajdują nad Wisłą coraz więcej nabywców. Od stycznia br. ich sprzedaż wzrosła na naszym rynku o 50 proc., do 39 szt. Ponad połowę (dokładnie - 23 egz.) stanowią sportowe wersje 63 i 65 AMG.