Mercedes C63 AMG Coupe oficjalnie odsłonięty
Miesiąc po ujawnieniu standardowych wersji silnikowych nowej klasy C Coupe, Mercedes odsłonił topową odmianę ze znaczkiem AMG. Jest agresywniej wystylizowana, ekskluzywniej wykończona i - co najważniejsze - ma znacznie potężniejszy układ napędowy.
Z zewnątrz, flagową wersję nowego coupe Mercedesa rozpoznamy po nowym body-kicie nadwozia, w którego skład wszedł zmieniony spojler przedniego zderzaka, przeprojektowany zderzak tylny z dyfuzorem, jak również spojler klapy bagażnika wykonany z włókna węglowego. 18-calowe felgi „obuto” w ogumienie o rozmiarze 235/40 R18 z przodu i 255/35 R18 z tyłu.
Wyróżnikami kabiny pasażerskiej są przede wszystkim sportowo wyprofilowane fotele z emblematem AMG. We wnętrzu pojawiły się także nowe wykończenia ozdobne oraz zmieniona kierownica, zaczerpnięta z Mercedesa CLS63 AMG.
Pod maską sportowego coupe spod znaku gwiazdy kryje się 6,2-litrowy silnik V8 znany z odmian nadwoziowych sedan i kombi. W europejskiej specyfikacji, motor ten generuje 457 KM i 600 Nm, umożliwiając osiągnięcie 100 km/h po 4,5 sekundy od startu i rozpędzenie się do ograniczonych elektronicznie 250 km/h.
Dla kogo osiągi te okażą się niewystarczające, może zdecydować się na opcjonalny pakiet AMG, który zwiększa moc maksymalną silnika do 487 KM. Wzrost liczby koni mechanicznych owocuje zmniejszeniem czasu potrzebnego na sprint do „setki” (o 0,1 sekundy) i zwiększeniem prędkości maksymalnej (o 30 km/h).
Moment napędowy silnika przekazywany jest na oś tylną za pośrednictwem zaawansowanej przekładni AMG SPEEDSHIFT MCT. O odpowiednią trakcję dba sportowe zawieszenie, które zostało zmodyfikowane w stosunku do „zwykłych” odmian klasy C Coupe.
Europejski debiut rynkowy nowego Mercedesa z serii AMG zaplanowano na lipiec 2011 roku. Za naszą zachodnią granicą auto kosztować będzie 72.590 euro (niecałe 300.000 złotych).