Mercedes C Coupe w kolejnej odmianie AMG
Nie będzie to najmocniejszy wariant C-klasy Coupe, ale nie każdy przecież potrzebuje od razu ponad 400-konnego stada koni mechanicznych. Mercedes-AMG C43 Coupe i tak będzie dysponował potężną dawką mocy wynoszącą 367 KM.
Debiutujący już w przyszłym tygodniu na salonie samochodowym w Genewie Mercedes-AMG C43 Coupe napędzany będzie podwójnie doładowaną jednostką benzynową V6 o mocy 367 KM dostępnych w zakresie od 5500 do 6000 obr/min. Maksymalny moment obrotowy tego silnika wynosi 520 Nm i jest osiągany od 2000 do 4200 obr/min.
Wersja ta dysponuje napędem na wszystkie koła 4Matic, a za przeniesienie napędu odpowiada 9-stopniowa przekładnia automatyczna 9G-Tronic. Przekładnia posiada pięć trybów pracy - Comfort, Eco, Sport i Sport Plus oraz Manual. W tym ostatnim zmiana przełożeń odbywa się za pomocą łopatek umieszczonych przy kierownicy.
C43 Coupe przyspiesza do 100 km/h w 4,7 s. Przypomnijmy, że najmocniejsze odmiany C63 i C63 S prędkość tę uzyskują odpowiednio w 4 i 3,9 s. W najnowszej wersji C-klasy prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Według niemieckiego koncernu średnie spalanie tej wersji coupe z gwiazdą będzie oscylować w granicach 7,8-8 l/100 km.
Na wyposażeniu C43 Coupe znalazły się m.in. aktywnie regulowane sportowe zawieszenie AMG Ride Control, które oferuje trzy tryby pracy (Comfort, Sport i Sport Plus). Pięć trybów (Eco, Comfort, Sport, Sport Plus i Individual) z kolei oferuje system AMG Dynamic Select. Również według własnych preferencji możemy ustawić wspomaganie układu kierowniczego. Tu do wyboru mamy dwa tryby pracy (Comfort i Sport).
Naturalnie C43 Coupe będzie się wyróżniać na drodze również pod względem wizualnym. Wersja ta otrzymała nieco zmienioną atrapę chłodnicy, wloty i zderzaki. Obudowy lusterek są w kolorze czarnym, typowe dla modeli z rodziny AMG są również kształty felg.