Mercedes C Cabrio na początek wystawy w Genewie
Jedną z gwiazd rozpoczynającej się dziś wystawy samochodowej w Genewie będzie z pewnością Mercedes klasy C w wersji Cabrio. To pierwszy kabriolet Mercedesa w tym segmencie rynkowym.
Cel jest jasny. Nie tylko napsuć krwi Audi A4 i BMW serii 4 z otwieranymi dachami, co próbować zdetronizować swoich największych rywali. Z pewnością nowy kabriolet Mercedesa nie jest bez szans. W końcu efekt nowości może sprawić, że wielu potencjalnych klientów z czystej ciekawości zaglądnie do salonu Mercedesa. A konia z rzędu temu, kto, obiektywnie rzecz jasna, stwierdzi z całą pewnością, który z trójki niemieckich kabrioletów segmentu premium jest najlepszy.
C-klasa Cabrio pod względem stylistycznym oraz technicznym bazuje na odmianie coupe i posiada większość cech tej wersji C-klasy. Pod względem wymiarów zarówno zewnętrznych, jaki wewnętrznych obie te wersje są niemal identyczne. Kabriolet jest tylko nieznacznie wyższy i oferuje nieco więcej miejsca na głowę na tylnej kanapie (naturalnie przy zamkniętym dachu). Długość tej wersji nadwoziowej wynosi 4686 mm, szerokość 1810 mm, wysokość 1409 mm i rozstaw osi 2840 mm.
Oczywiście różnice są w samym dachu. Cabrio posiada miękki dach, automatycznie składany i rozkładany. Proces ten trwa niecałe 20 sekund i może być przeprowadzany także podczas jazdy z prędkością do 50 km/h. Do wyboru będą cztery kolory dachu - ciemno brązowy, ciemno niebieski, ciemno czerwony i czarny. Możliwość jazdy z otwartym dachem, nawet przy niskich temperaturach, zapewniają systemy Aircap oraz Airscarf. Ten pierwszy eliminuje zawirowania powietrza wewnątrz kabiny, zaś ten drugi zapewnia grzanie w okolicach karku kierowcy.
W porównaniu do limuzyny wersja Cabrio ma o 15 mm obniżone zawieszenie. Za dopłatą można sobie zażyczyć sportowe zawieszenie, a także adaptacyjne zawieszenie Airmatic. Z tym drugim oferowany jest również system Dynamic Select, który oferuje pięć trybów jazd - Eco, Comfort, Sport, Sport Plus oraz Individual.
W momencie debiutu rynkowego Mercedes klasy C Cabrio będzie oferowany w ośmiu wersjach silnikowych. Podstawowym będzie 1,6-litrowy silnik benzynowy w wersji C 180 o mocy 156 KM i 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Do setki ta odmiana Cabrio przyspiesza w 8,9 s i spala średnio 6,0 l/100 km. Kolejne w stawce są wersje C 200 (184KM/300Nm), C250 (211KM/350Nm) oraz C 300 (245KM/370Nm). Na czele stawki są dwie sześciocylindrowe jednostki w odmianach C 400 4Matic oraz C43 4Matic. Mają one odpowiednio 333 i 367 KM oraz 480 i 520 Nm. Najszybsza wersja kabrioleta z gwiazdą na masce przyspiesza do 100 km/h w 4,8 s, C 400 zaś w 5,2 s.
Wśród diesli do wyboru będą dwie jednostki napędowe o pojemności 2,2 l. C 220d oferuje moc 170 KM i 400 Nm maksymalnego momentu, zaś C 250d 204 KM i 500 Nm. Średnie spalanie wersji wysokoprężnych wynosi 4,5-4,6 l/100 km.
Wszystkie wersje silnikowe mogą być zamówione z 9-stopniową przekładnią automatyczną. Poza dwoma najmocniejszymi odmianami benzynowymi, również wersje C 220d oraz C 200 mogą posiadać napęd na 4 koła.