Mercedes-Benz GLA oficjalnie zaprezentowany
Mercedes-Benz opublikował wreszcie pierwszą paczkę zdjęć najnowszego modelu GLA. Nowość zadebiutuje najprawdopodobniej już wkrótce, być może na zbliżającym się Salonie Samochodowym we Frankfurcie, a tymczasem przejdźmy do sedna i sprawdźmy, z czym mamy do czynienia.
Przy okazji warto wspomnieć o modelu koncepcyjnym, który zadebiutował wcześniej w tym roku, na Salonie Samochodowym w Szanghaju. Zaprezentowana niedawno nowość oczywiście nie jest tak odważna i futurystyczna, choć da się zauważyć wiele nawiązań i inspiracji. W wielkim uogólnieniu, nowy Mercedes-Benz GLA to wyższa i nieco bardziej terenowa Klasa A.
Nadwozie ma bardziej muskularne kształty, większe koła, wyższe zawieszenie, liczne dodatki i wstawki, relingi dachowe, spojler na klapie oraz podwójną końcówkę układu wydechowego. Nowy niemiecki crossover mierzy 4417 mm długości, 1804 mm szerokości oraz 1494 mm wysokości. Przestrzeń bagażowa w standardowej konfiguracji to 421 litrów, zaś po złożeniu siedzeń wzrasta niemal dwukrotnie - do 836 litrów. W opcji będzie również specjalna modyfikacja, która powiększy przestrzeń ładunkową o kolejne 60 litrów poprzez przesunięcie oparć tylnej kanapy do przodu.
W ofercie silnikowej znajdziemy takie propozycje, jak 1,6 o mocy 156 KM, który pojawi w wariancie GLA 200 oraz 2,0 o mocy 211 KM w modelu GLA 250 - zdaniem producenta ostatnia wersja zużywa średnio 7,1 l/100km. Do wyboru będą również silniki wysokoprężne, np. wariant GLA 200 CDI dostanie jednostkę 2,2 o mocy 136 KM (300 Nm) zużywającą średnio 4,3 l/100km.
Do wyboru będzie także wariant GLA 220 CDI z silnikiem 2,2 o mocy 170 KM z momentem obrotowym na poziomie 350 Nm. A jak prezentują się osiągi? Na przykład model Mercedes GLA 250 z napędem 4MATIC przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 6,5 sekundy osiągając prędkość maksymalną 233 km/h. Na uwagę zasługuje również system napędu Downhill Speed Regulation (DSR), więc zarzuty o to, że to kolejny mieszczuch będą bezzasadne. A jak Wam podoba się nowy Mercedes-Benz GLA?