Mercedes-Benz G 63 AMG i G 65 AMG - potężny staruszek
Wyrafinowana technologia AMG w klasycznym, off-roadowym opakowaniu - nowa Klasa G 63 AMG imponuje osiągami i niższym apetytem na paliwo. Jeszcze wyższą formę prezentuje nowa Klasa G 65 AMG z 6-litrową jednostką V12 biturbo o mocy 612 KM i maksymalnym momencie obrotowym 1000 Nm. To najmocniejsza produkowana seryjnie terenówka pod słońcem.
Każdy kolejny wóz ze stajni AMG oferuje wyjątkową mieszankę: "więcej mocy, niższy apetyt". Nowa Klasa G 63 AMG nie jest tu wyjątkiem. Pod jej maską pracuje widlasta "ósemka", zaopatrzona w najnowsze osiągnięcia inżynierów z Affalterbach - bezpośredni, strumieniowy wtrysk paliwa, funkcję ECO start/stop oraz system zarządzania energią. Wspomagany dwiema turbosprężarkami silnik z pojemności 5,5 litra generuje moc 544 KM i maksymalny moment obrotowy 760 Nm. Efekt? Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 5,4 s i prędkość maksymalna 210 km/h (ograniczona elektronicznie).
Model zastępuje uznaną Klasę G 55 AMG Kompressor - zdecydowanego faworyta wśród nabywców "Gelendy" z ponad 40-proc. udziałem w sprzedaży. Serce nowej Klasy 63 AMG osiąga o 27 kW (37 KM) wyższą moc i o 60 Nm wyższy maksymalny moment obrotowy od poprzednika.
Ponadczasowa forma Klasy G zyskała w wersji firmowanej przez specjalistów z AMG szczególną oprawę. Przez wlot powietrza z wypełnieniem w kolorze lśniącej czerni przebiega podwójne ostrze - od niedawna wizytówka aut z Affalterbach. To kolejny po SL 63 AMG i SL 65 AMG przedstawiciel nowego pokolenia AMG. Potężne wloty powietrza w przednim zderzaku bezbłędnie identyfikuje się klasyczną z bryłą. Męskie, surowe walory Klasy G 63 AMG podkreślają osłony i progi ze stali nierdzewnej oraz osłony nadkoli.
Jeszcze bardziej potężna i wyrafinowana - Klasa G 65 AMG z silnikiem V12 biturbo o mocy 450 kW (612 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 1000 Nm to najmocniejszy produkowany seryjnie samochód terenowy na świecie. Model zachwyca nie tylko osiągami (przyspieszenie do "setki" wynosi 5,3 s, a ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna - 230 km/h), ale i niezrównaną dynamiką prowadzenia.
Po raz pierwsza Klasa G otrzymała 6-litrowy silnik V12 biturbo AMG, zaopatrzony w nowe turbosprężarki z kanałami spiralnymi o zwiększonym przekroju, zoptymalizowane pod kątem przepływu kanały wastegate i zapłon wieloiskrowy z dwunastoma podwójnymi cewkami. Wynik? Skuteczna realizacja procesu spalania, jeszcze bardziej aksamitna praca jednostki i wyższa moc.
Nie tylko technologia i możliwości silnika V12 budzą podziw. Jego wyjątkowy charakter w pełni oddaje wykonana z aluminium i włókna węglowego pokrywa. Tak jak w przypadku Klasy G 63 AMG, jednostka napędza koła obu osi za pośrednictwem siedmiostopniowej przekładni AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G TRONIC.
Z zewnątrz Klasa G 65 AMG różni się od siostrzanego modelu z silnikiem V8 chromowaną osłoną chłodnicy, pięcioramiennymi, grafitowymi obręczami AMG o szerokości 9 i średnicy 20 cali z oponami 275/50 R20 (opcjonalnie w kolorze matowej czerni z polerowanymi rantami) oraz logo V12 BITURBO na osłonach przeciwbłotnych. Po zajęciu miejsca we wnętrzu kierowcę wita animacja "AMG V12 BITURBO". Lista wyposażenia obejmuje wykończenie deski rozdzielczej ze skóry designo i tworzywa w kolorze fortepianowej czerni, diamentowy krój skórzanej tapicerki foteli i drzwi, ekskluzywne emblematy z wytłoczonym logo AMG na zagłówkach oraz dywaniki designo z symbolem V12.
Obie wersje dostępne będą jako kombi z długim rozstawem osi. Ich rynkowa premiera nastąpi w czerwcu 2012 roku.