Mercedes-Benz E 63 AMG - 557 KM w akcji
Widać, że Mercedes jest bardzo dumny ze swojej odświeżonej Klasy E, a w szczególności z flagowego modelu tej serii, czyli E 63 AMG. Co jakiś czas możemy podziwiać najmocniejszą Klasę E na różnych filmikach, spotach i w zapowiedziach. Sprawdźmy więc, jak 557 KM pod maską sprawdza się w akcji.
Jeśli w grę wchodzi naprawdę imponujące auto, warto o nim wspominać od czasu do czasu. Tym bardziej, że producent bardzo starannie dba o to, aby o konkretnym modelu nie zapomnieć. Tym razem panowie z Mercedesa zaprezentowali nowy filmik, na którym pokazują jak można prowadzić najnowszy model E 63 AMG. Niektórych manewrów nie radzimy jednak wykonywać na naszych drogach.
Już dobrze znamy Mercedesa E 63 AMG. Z przodu w oczy rzuca się przede wszystkim nowy, przeprojektowany, dość agresywny zderzak. Nowe lampy już znamy i lubimy, bądź też nie - rzecz gustu. W najmocniejszej wersji jest też nieco inny grill, zaś pod zderzakiem mamy splitter, który poprawia przepływ powietrza pod samochodem. Z tyłu wylądował dyfuzor oraz cztery trapezoidalne końcówki układu wydechowego.
Pod maską zamontowano sprawdzony, 5,5-litrowy silnik V8 bi-turbo podkręcony do 557 KM osiąganych przy 5500 obr./min z momentem obrotowym sięgającym poziomu 720 Nm w zakresie między 1750 a 5250 obr./min. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w modelu z nadwoziem sedan zajmuje 4,2 sekundy. W wariancie z napędem na cztery koła 4MATIC przyspieszenie zajmuje zaledwie 3,7 sekundy w wersji sedan i 3,8 w wariancie kombi.
Mercedes pokazał również model E63 AMG 4Matic S-Model w dwóch wersjach nadwoziowych - kombi i sedan. Auta w tej wersji posiadają zmieniony tylny dyferencjał oraz mocniejszą wersję tego samego silnika - 585 KM przy 5500 obr./min oraz 800 Nm w zakresie 1750-5000 obr./min. Taka wersja osiąga 100 km/h w czasie 3,6 sekundy w wersji sedan oraz 3,7 w wariancie kombi. Bez względu na wersję, wszystkie modele mają elektroniczny ogranicznik prędkości do 250 km/h.
Moc przekazywana jest na koła za pośrednictwem 7-biegowej skrzyni AMG SPEEDSHIFT MCT z kilkoma trybami pracy do wyboru: C (Controlled Efficiency), S (Sport), S+ (Sport Plus) oraz M (Manual). W opcji dostępne są ceramiczne hamulce z wentylowanymi i nawiercanymi tarczami o średnicy 360 mm. W normalnej wersji AMG hamulce mają srebrne zaciski, zaś w wariancie S-Model czerwone.
Mercedes E63 AMG S-Model wyposażono w 19-calowe felgi aluminiowe z oponami w rozmiarze 255/35 R19 z przodu oraz 285/30 R 19 z tyłu. Wersja z napędem na tylną oś wejdzie do sprzedaży już w kwietniu, natomiast model 4MATIC oraz wersja S-Model pojawi się w czerwcu. A teraz sprawdźmy, jak nowy Mercedes E 63 AMG sprawdza się w akcji.