Mercedes-Benz - dobre wyniki i ciekawe plany
Nie jest sztuką chwalenie się wielkimi wynikami sprzedaży czy największą produkcją w poprzednim roku. Dla niektórych wyzwaniem jest bicie własnych rekordów i systematyczny rozwój bez spoglądania na konkurencję i sztuczne napędzanie produkcji, tylko po to, aby było więcej. Przykładem jest Mercedes-Benz, który z roku na rok bije własne rekordy.
Zanim przejdziemy do planów, które swoją drogą są bardzo ciekawe, spójrzmy na chwilę w przeszłość, czyli w słupki sprzedaży. Oczywiście Mercedes-Benz nie jest liderem w tej dziedzinie na świecie, ale czy to jest najważniejsze. Zdaniem niemieckiego producenta – nie. Najważniejsze jest to, że pobito rekord z 2013 roku. Mówiąc konkretniej, w 2014 roku Mercedes-Benz po raz czwarty z rzędu pobił swój roczny rekord sprzedaży. Otóż w ręce klientów trafiło 1 650 010 aut, o 12,9 proc. więcej niż rok wcześniej. A jak to przekłada się na nasz rynek?
W Polsce zarejestrowano historyczny rekord: 7493 nowych Mercedesów – o 22,7 proc. więcej niż w roku 2013 (z uwzględnieniem osobowych wersji samochodów dostawczych). Jeśli chodzi o poszczególne segmenty rynku, najpopularniejsze były następujące modele: Klasy A (876 sztuk), CLA (718 sztuk), C (1117 sztuk), CLS (180 sztuk) oraz Klasy S. Warto zaznaczyć, że flagowa limuzyna koncernu Daimler AG znalazła w Polsce 544 nabywców, czterokrotnie więcej niż dwie najpopularniejsze limuzyny konkurencji. Ale nie tylko luksusowe modele cieszyły się u nas popularnością.
Coraz więcej nabywców znajdują modele z serii AMG. W zeszłym roku w naszym kraju zarejestrowano 332 modele AMG (przy 408 sprzedanych). Dla porównania, rok 2013 zamknięto wynikiem blisko trzykrotnie niższym (112 egzemplarzy). Jak widać popularność rośnie błyskawicznie. Najbardziej popularne były kompaktowe modele Mercedes-AMG – CLA 45 AMG (94 szt.) i A 45 AMG (104 szt.), a także sportowe wydania Klasy S (56 szt.). Wprowadzony do sprzedaży wiosną ub.r. GLA 45 AMG znalazł 19 nabywców. Ponadto, w 2014 roku dostarczono w Polsce m.in. 18 sztuk SUV-a GL 63 AMG oraz 13 egzemplarzy E 63 AMG. No dobrze, a jak przedstawia się przyszłość, a konkretniej jakie modele poznamy w tym roku?
Na pierwsze premiery nie będziemy musieli długo czekać. Już w lutym na nasz rynek trafi Mercedes-Maybach Klasy S oraz Mercedes-AMG C 63, czyli bardzo interesujące pozycje. W marcu pojawi się Mercedes-AMG GT oraz CLA Shooting Brake. Po krótkiej przerwie już na początku wakacji czeka nas wysyp nowości spod znaku AMG Sport, czyli Klasa C, GLE i GLE Coupe. We wrześniu poznamy następcę Klasy GLK, czyli model GLC. Oprócz tego zadebiutuje GLE (ML po liftingu), GLS (GL po liftingu) oraz odświeżona Klasa A. W listopadzie natomiast zobaczymy wreszcie Klasę C Coupe. Jak widać jest na co czekać.