Mercedes-Benz CLA oraz CLA 45 AMG Shooting Brake
Po kilku miesiącach oczekiwania, licznych zdjęciach szpiegowskich oraz przeciekach w sieci wreszcie pojawiły się oficjalne zdjęcia modeli Mercedes-Benz CLA oraz CLA 45 AMG Shooting Brake, czyli kompaktowego kombi o przyjemnych kształtach. Poznajmy bliżej oba auta.
Pod względem wyglądu, wbrew pozorom nie ma niespodzianek. Mercedes CLA Shooting Brake wygląda jak miniatura modelu CLS Shooting Brake. Łagodne linie, liczne przetłoczenia i charakterystycznie opadająca linia dachu przedłużająca klapę bagażnika - niektórzy zwariowali na punkcie "nowego" nadwozia Mercedesa. Niestety nie każdego stać na wariant CLS, nie każdy również potrzebuje tak dużego auta, dlatego producent ze Stuttgartu postanowił zadowolić również tych mniej wymagających.
Auto mierzy 4630 mm długości, 1777 mm szerokości oraz 1435 mm wysokości. Pojemność bagażnika nie wzrosła znacząco w porównaniu do odmiany CLA - przybyło zaledwie 25 litrów, czyli w sumie mamy 495 litrów pojemności. Jeśli z tyłu posadzimy dzieci i przesuniemy kanapę do przodu, zwiększymy pojemność o całe 100 litrów. Po całkowitym złożeniu kanapy maksymalna pojemność bagażnika to 1354 litry.
Na początku Mercedes-Benz CLA Shooting Brake będzie dostępny z czterema silnikami do wyboru. Będzie to między innymi czterocylindrowa turbodoładowana jednostka wysokoprężna 2.1 o mocy 136 KM z momentem obrotowym 300 Nm w wariancie CLA 200 CDI. Mocniejszą wersją będzie CLA 220 CDI - 177 KM oraz 350 Nm. Jeśli chodzi o wersje benzynowe, podstawą będzie wersja CLA 180 z silnikiem 1.6 o mocy 122 KM z momentem obrotowym 200 Nm. Alternatywą jest CLA 250 z silnikiem 2.0 o mocy 211 KM z momentem obrotowym 350 Nm.
Jest również topowy model Mercedes-Benz CLA 45 AMG Shooting Brake ze znajomym już turbodoładowanym silnikiem czterocylindrowym 2.0 o mocy 360 KM z momentem obrotowym 450 Nm. Napęd trafia na wszystkie koła za pośrednictwem systemu 4MATIC oraz siedmiobiegowej skrzyni automatycznej AMG SPEEDSHIFT DCT. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 4,7 sekundy, zaś prędkość maksymalna to 250 km/h. Oficjalna premiera rynkowa zaplanowana jest na marzec 2015 roku.