Mercedes-Benz Citan - tylko 3 gwiazdki Euro NCAP
Zapewne przy kolejnej okazji pojawią się głosy zarówno zwolenników, jak i zagorzałych przeciwników testów Euro NCAP. Co prawda warto brać wyniki z pewnym dystansem, ale z drugiej strony nie wypada całkowicie ich ignorować. Tym razem to Mercedes-Benz Citan, zdaniem speców z Euro NCAP, ma spore problemy z bezpieczeństwem.
Jak już wiemy, Mercedes-Benz Citan bazuje na Renault Kangoo. Warto przypomnieć, że francuski model w 2008 roku w testach Euro NCAP uzyskał cztery gwiazdki. Nie dość, że było to dość dawno temu i do tej pory Mercedes i Renault mogli poprawić bezpieczeństwo, to na dodatek standardy bezpieczeństwa, również forsowane przez NCAP uległy zaostrzeniu.
Ani jedno, ani drugie nie było wielką tajemnicą, ale mimo to obaj producenci zaspali. Mercedes-Benz Citan w ostatnich testach Euro NCAP uzyskał tylko 3 gwiazdki, co nie jest raczej powodem do zachwytu. Wiele osób porównuje ten wynik do Dacii Duster, która również wywalczyła ten dość skromny wynik.
Problem w tym, że Dacia Duster to samochód tani, który dostał słabe noty głównie przez braki w wyposażeniu standardowym dotyczącym bezpieczeństwa. Od Mercedesa możemy wymagać nieco więcej. Zdaniem speców z Euro NCAP, model Citan ma problemy między innymi z deską rozdzielczą, która podczas zderzenia dość wyraźnie się przemieszcza i zagraża nogom kierowcy i pasażera.
Problemy wystąpiły również przy bocznych poduszkach powietrznych, które wchodząc w kolizję z pasami bezpieczeństwa zostawiają sporą przestrzeń pomiędzy słupkiem B oraz ramą przesuwanych drzwi. Na poniższym filmie wyraźnie to widać. Miejmy nadzieję, że przy najbliższej kuracji odświeżającej (lub po poprawkach już w fabryce) bezpieczeństwo oraz problemy dot. poduszek i deski rozdzielczej zostaną poprawione.