Mercedes-AMG GT z otwartym dachem
To będzie z całą pewnością jedna z bardziej obleganych nowości podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu. Mercedes wprowadza bowiem do swojej oferty wariant Roadster sportowego modelu GT. Będą dwie wersje silnikowe, a mocniejsza została dodatkowo wyposażona w szereg rozwiązań z topowej wersji GT R.
Pod maską obu wariantów Roadstera znajdziemy ten sam czterolitrowy silnik benzynowy V8 z podwójnym doładowaniem. W przypadku podstawowej wersji generuje on moc 476 KM przy 6000 obr/min, zaś jej maksymalny moment obrotowy wynosi 630 Nm, dostępny w zakresie od 1700 do 5000 obr/min. Mocniejsza odmiana, w której nazwie pojawiła się dodatkowa literka C, dysponuje mocą 557 KM (5750-6750 obr/min) i maksymalnym momentem obrotowym 680 Nm (1900-5750 obr/min). W obu odmianach napęd na tylną oś trafia za pośrednictwem dwusprzęgłowej, siedmiostopniowej przekładni AMG Speedshift DCT.
Do prędkości 100 km/h podstawowa odmiana Roadstera rozpędza się w 4 s, mocniejsza w 0,3 s szybciej. Drobna różnica jest również przy prędkości maksymalnej, która wynosi odpowiednio 302 i 316 km/h. Jak podaje Mercedes słabszy GT Roadster zużyje średnio 9,4 l/100 km, zaś mocniejszy na pokonanie 100 km będzie potrzebował dwóch litrów paliwa więcej.
Miękki dach, wykonany z mieszanki aluminium, magnezu i stali, w nowym Mercedesie składa i rozkłada się w pełni automatycznie. Cała ta procedura trwa ok. 11 sekund i może się odbywać także podczas jazdy z prędkością do 50 km/h. Nabywca będzie miał do wyboru trzy kolory dachu - czarny, czerwony i beżowy, które wraz z jedenastoma odcieniami lakieru nadwozia i dziesięcioma wnętrza dają szerokie pole do popisu, jeśli chodzi o kolorystykę całego auta.
Mercedes AMG GT C Roadster od podstawowej wersji różni się nie tylko mocniejszym silnikiem. Inżynierowie AMG wyposażyli ją w szereg rozwiązań, które znajdziemy w najmocniejszym wariancie Mercedesa GT, oznaczonego literką R.
W mocniejszym kabriolecie znajdziemy więc system tylnej osi skrętnej, w pełni regulowane w szerokim zakresie zawieszenie AMG Ride Control (w podstawowej odmianie mamy "zwykłe" sportowe zawieszenie AMG) oraz elektronicznie sterowaną blokadę tylnej osi (w odmianie GT mechaniczną). Wreszcie układ AMG Dynamic Select w przypadku mocniejszego wariantu ma dodatkowy tryb jazdy - poza trybami Comfort, Sport, Sport+ oraz Individual może również wybrać naojstrzejsze ustawienia w trybie Race.
Obie odmiany różnią się również nieznacznie stylistyką. GT C jest również i pod tym względem bardziej zbliżony do GT R. Ma nieco masywniejszą sylwetkę, a także większy o 57 mm rozstaw kół (identyczny jak w GT R), co dodatkowo powinno przełożyć się na większą stabilność podczas szybkiej jazdy. W przypadku GT Roadstera standardem są 19-calowe felgi, zaś w GT C - 20-calowe.