Mercedes-AMG GT w bazowej odmianie
Do oferty niemieckiej marki dołącza nowe 4-drzwiowe Coupe – AMG GT 43 4MATIC+ – o mocy 367 KM. W salonach Mercedesa będzie on sprzedawany obok wariantu AMG GT 53 4MATIC+ o mocy 435 KM zaprezentowanego w marcu br.
Pod maską nowej wersji Mercedesa-AMG pracować będzie rzędowy, 6-cylindrowy silnik o pojemności 3 litrów. Generuje on moc 367 KM i maksymalny moment obrotowy 500 Nm. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 4,9 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 270 km/h. Rozrusznik zintegrowany jest z alternatorem – tzw. układ EQ Boost – co krótkotrwale dostarcza dodatkowe 22 KM i 250 Nm. Stanowi on połączenie rozrusznika z alternatorem w jeden motor elektryczny, który umieszczono pomiędzy silnikiem a przekładnią i który służy do zasilania 48-woltowej pokładowej instalacji elektrycznej. Za przeniesienie napędu odpowiada szybko działająca przekładnia AMG SPEEDSHIFT TCT 9G.
Stylistyka nadwozia z rozwiązaniami aktywnej aerodynamiki z systemem prowadzenia powietrza AIRPANEL w przednim zderzaku i aktywnym tylnym spojlerem, a także design wnętrza z trzema wariantami tylnych siedzeń oraz przełączniki z ekranami na konsoli środkowej są identyczne jak w AMG GT 53 4MATIC+.
Identyczna jest także standardowa specyfikacja oraz rozbudowana gama opcji indywidualizacji, obejmująca m.in. pakiety stylizacyjne oraz szeroką paletę obręczy z lekkich stopów.
Cena za Mercedesa-AMG GT 43 4MATIC+ startuje od 350 tys. zł, podczas gdy mocniejsza odmiana z silnikiem o mocy 435 KM kosztuje od 430,9 tys. zł.