Mercedes AMG GT R już oficjalnie
Ruszył Festiwal Prędkości w Goodwood, a wraz z nim kilka ciekawych premier. Mercedes w końcu oficjalnie zaprezentował swoją "zielonę bestię", czyli Mercedesa AMG GT w topowej odmianie oznaczonej literką R.
Uspokajamy na wstępie fanów sportowych Mercedesów, czy generalnie sportowych modeli. Słówko "zielony", jakie się pojawiło w odniesieniu do tej wersji modelu GT, nie oznacza wariantu ekologicznego (choć może nie każdemu by to przeszkadzało), a kolor lakieru nadwozia, w jaki został ten model pomalowany.
GT R będzie najmocniejszą, produkcyjną odmianą modelu GT, w której, jak zapewnia Mercedes, pojawiło się tak wiele sportowej technologii, jak w żadnym innym modelu przeznaczonym do otwartej sprzedaży. W modelu tym pojawiło się jeszcze bardziej sportowo zestrojone zawieszenie oraz bardziej bezpośredni i precyzyjny układ kierowniczy. Aby móc ujarzmić niemiecką bestię zastosowano bardziej wydajne hamulce.
Jednak większości bardziej dobitnie przemówi fakt, iż wzmocniono centralnie umieszczoną jednostkę napędową. Pod maską znajdziemy tę samą co w standardowej odmianie podwójnie doładowaną jednostkę o pojemności czterech litrów, ale, jak już wcześniej informowaliśmy, w tym przypadku zwiększono jej moc z 510 KM w odmianie GT S do 585 KM (6250 obr/min), zaś maksymalny moment obrotowy z 650 do 700 Nm (1900-5500 obr/min). Za ulepszonymi parametrami poszły lepsze osiągi. Sprint do pierwszej "setki" w topowej odmianie Mercedesa AMG GT będzie teraz o 0,2 s krótszy i wyniesie 3,6 s. Z kolei maksymalna prędkość wzrosła z 310 do 318 km/h. Za przeniesienie napędu na koła tylnej osi odpowiada siedmiostopniowa, dwusprzęgłowa przekładnia automatyczna, również odpowiednio zmodyfikowana na potrzeby tego wariantu.
Zmiany objęły również stylistykę nadwozia. Jak możemy zaobserwować na zdjęciach model ten upodobnił się do sportowej odmiany AMG GT3. W porównaniu do standardowych wariantów inny jest kształt zderzaków, szersze są nadkola, na tylnej klapie mamy regulowane skrzydło aerodynamiczne, pojawiły się również nowe felgi.
Podczas konstruowania Mercedesa AMG GT R zastosowano lżejsze komponenty i maksymalnie odchudzono nadwozie. W efekcie masa auta, w porównaniu do wersji GT S, jest lżejsza o 90 kg i wynosi 1554 kg.