Mercedes-AMG A45 oficjalnie na wideo, choć wciąż zamaskowany
Świat hot-hatchów wciąż budzi dużo emocji wśród fanów szybkich samochodów, dlatego nie dziwi spore zainteresowanie, jakie towarzyszy zbliżającej się premierze topowej odmiany Mercedesa Klasy A, która w przyszłym roku zostanie najmocniejszym przedstawicielem tego segmentu rynku.
Mercedes-AMG A45 ze stadem ponad 400 koni mechanicznych ma zdetronizować obecnego lidera tego segmentu rynkowego pod względem mocy silnika, czyli Audi RS3. Hot-hatch z Ingolstadt ma bowiem pod maską "tylko" 394 KM.
Topowy wariant A-klasy dołączy do pozostałych wersji silnikowych małego Mercedesa, w tym do odmiany A35 AMG o mocy 302 KM, która obecnie wciąż jeszcze dzierży miano najmocniejszej odmiany Klasy A. Do oficjalnej premiery A45 pozostało już niewiele czasu, dlatego Mercedes postanowił nieco "podkręcić" atmosferę oczekiwania, prezentując oficjalny zwiastun nowego modelu, w którym jednak zapowiadana nowość wciąż jest w zamaskowanej postaci.
Przejazd na torze pokazuje jednak bardzo duże możliwości tego hot-hatcha z gwiazdą na masce, w tym funkcję jazdy w kontrolowanym poślizgu. Wprawne oko dostrzeże także poszerzone przednie i tylne nadkola, sporych rozmiarów spojler dachowy, większe końcówki rur wydechowych oraz liczne detale zapewniające większą agresywność nadwoziu, jak i lepsze właściwości aerodynamiczne.
Zresztą zobaczcie sami...
Poprzedni Mercedes A45 AMG odniósł spory sukces rynkowy, dlatego władze niemieckiej marki nie miały żadnych wątpliwości, że również w najnowszej generacji Klasy A taka flagowa wersja musi się pojawić. Tym bardziej, że bezpośredni konkurenci rynkowi mają swoich przedstawicieli w tym segmencie - Audi RS3 i BMW M2 Coupe.
Przypomnijmy, że poprzednik w swoim czasie również dzierżył miano najmocniejszego hot-hatcha na rynku. Pod maską A45 AMG pracował dwulitrowy silnik z turbodoładowaniem o mocy 355 KM, który następnie został zmodyfikowany i jego maksymalna moc wzrosła do 376 KM.
Najnowszy Mercedes-AMG A45 ma dysponować mocą ponad 400 KM, napędem na wszystkie koła oraz dwusprzęgłową przekładnią automatyczną.