Megane II coupe-kabriolet : niebo będzie jedynym dachem nad Twoją głową
Megane II coupe-kabriolet – pierwszy samochód seryjnie wyposażony w składany sztywny dach ze szkła – jest przeznaczony zarazem dla amatorów kabrioletów jak i coupe
<strong>Megane II coupe-kabriolet – pierwszy samochód seryjnie wyposażony w składany sztywny dach ze szkła – jest przeznaczony zarazem dla amatorów kabrioletów jak i coupe</strong>
Auto te, posiadające cztery pełno wymiarowe miejsca, bagażnik godny sedana oraz wysoki poziom komfortu akustycznego i termicznego i dobrą widoczność do tyłu potrafi przełamać wszelkie opory, jakie pojawiają się przy zakupie kabrioletu. Eleganckie i dynamiczne, jest wyposażone w najmocniejsze silniki benzynowe i wysokoprężne oferowane w wersjach 3 i 5-drzwiowych Megane’a. Oprócz poduszek zapobiegających nurkowaniu wbudowanych w przednie siedzenia, Megane II coupe-kabriolet posiada stałe lub automatycznie rozkładane pałąki bezpieczeństwa zapewniające optymalne zabezpieczenie niezależnie od tego czy dach jest otwarty czy zamknięty. Megane II coupe-kabriolet łączy przyjemność podróżowania z bezstresową jazdą niezależnie od okoliczności.
Pod znakiem elegancji
Zaprojektowany przez Renault Design, Megane II coupe-kabriolet charakteryzuje się dążeniem do dynamiki i równowagi zarówno w konfiguracji coupe jak i kabrioletu. Nowoczesna i pełna harmonii stylistyka opiera się na dobrze dobranych proporcjach i wymiarach godnych pojazdu wyższej klasy (długość 4,35 m). Jedynie przód, reflektory i maska są takie same jak w Megane’ie II. Specyficzne przetłoczenia przednich błotników stanowią przedłużenie boków nadwozia i podkreślają elegancką linię pojazdu. Również brak środkowego słupka i bocznych listew przydaje wyrafinowania i przyczynia się do wrażenia płynności linii. Jeśli chodzi o widoczną jakość, model ten korzysta z postępu osiągniętego w Megane II w tej dziedzinie. Szczególnie starannie dopracowano płaszczyzny styku drzwi i okien, stanowiące newralgiczny punkt kabrioletów.
Deska rozdzielcza i przednie fotele są takie same jak w Megane’ie II. Dzięki szklanemu, składanemu dachowi ze szkła wnętrze jest niezwykle świetliste i nie ma sobie równych na rynku pod tym względem, podnosząc komfort jazdy w konfiguracji coupe.
Megane II coupe-kabriolet został zaprojektowany zgodnie z zasadą samochodu "ŕ la carte" – dostosowania samochodu do upodobań klienta – zapoczątkowaną w Megane II i pozwalającą na łączenie wystroju wnętrza (Authentique, Dynamique lub Privilege), poziomu wyposażenia (Confort lub Luxe) i zespołu napędowego. Dodatkowo Megane II coupe-kabriolet oferuje cztery kolory skórzanej tapicerki (zielony, czerwony, ciemnoszary i beżowy) oraz 11 kolorów nadwozia, w tym jeden nowy opracowany specjalnie dla tego modelu : jasny beż.
Zaprojektowany w oparciu o know-how firmy Karmann, szklany dach poza zaletami estetycznymi, zapewnia także wiele innych korzyści. Umożliwia stały kontakt ze światem zewnętrznym i zapewnia doskonałą widoczność do tyłu. Znika wrażenie zamknięcia typowe dla tradycyjnych coupe i kabrioletów. Ponadto zapewnia on zarówno komfort akustyczny jak i termiczny, dzięki zastosowaniu szkła typu Vénus 40 o grubości 3,15 mm. Podgrzewana tylna szyba oraz wyeliminowanie ryzyka starzenia się i uszkodzenia dachu sprawiają, że typowe dla kabrioletów uciążliwości przynależą już do przeszłości.
Obsługa dachu jest prosta i szybka. Operacje otwarcia i zamknięcia są dokonywane za pomocą mechanizmu elektrohydraulicznego - są w pełni zautomatyzowane i nie wymagają dodatkowego blokowania zamków. Zamiana coupe w kabriolet odbywa się poprzez naciśnięcie i przytrzymanie odpowiedniego przełącznika i trwa 22 sekundy – jest jedną z najszybszych na rynku.
Wygoda użytkowania na codzień, cztery prawdziwie komfortowe miejsca
Megane II coupe-kabriolet jest bogato wyposażony. Do komfortu użytkowania przyczyniają się elektryczne lusterka boczne, 4 elektrycznie podnoszone szyby z funkcją impulsowego opuszczania, siatka zapobiegająca powstawaniu zawirowań powietrza i pokryte miękką pianką pałąki bezpieczeństwa. Samochód posiada liczne schowki oraz chłodzony, zamykany schowek w desce rozdzielczej o pojemności 17 l, blokowany automatycznie w momencie zamknięcia drzwi zewnętrznych, aby zabezpieczyć jego zawartość przed kradzieżą.
Megane II coupe-kabriolet dysponuje czterema pełnowymiarowymi miejscami oraz godną uwagi przestronnością jak na model coupe-kabriolet. Nisko ustawione fotele przednie zapewniają komfortową ilość miejsca na głowę w konfiguracji coupe. Linia przedniej szyby została tak zaprojektowana, aby zapewnić maksymalną przestrzeń pasażerom siedzącym z przodu i wyeliminować efekt « daszka » typowy dla kabrioletów. Ilość miejsca z tyłu (wysokość, odległość między przednimi a tylnymi siedzeniami i szerokość) sytuuje ten model w czołówce w tej kategorii. Dostęp do tylnych siedzeń ułatwia funkcja pozwalająca na zapamiętanie położenia fotela na prowadnicach oraz kąta pochylenia oparcia. Megane II coupe-kabriolet może się również poszczycić największym bagażnikiem w tej kategorii (490 dm3). W konfiguracji kabrioletu bagażnik ma pojemność 190 dm3.
Niewyczerpana przyjemność prowadzenia i podróżowania
Megane II coupe–kabriolet zapewnia optymalną widoczność i pozycję ciała kierowcy. W stosunku do Megane’a II obniżono siedzenie o 24 mm, co pozwala na przyjęcie bardziej sportowej pozycji ciała. Brak środkowych słupków, szklany dach i odpowiedni kształt pałąków bezpieczeństwa zapewniają lepszą widoczność i ułatwiają manewry w mieście.
Konstrukcja nadwozia oraz sztywne podwozie, opracowane na bazie Megane’a II, plasują się na najwyższym poziomie na rynku pod względem sztywności i bezpieczeństwa. Elektryczne, zmienne wspomaganie układu kierowniczego i precyzyjnie działający układ jezdny zapewniają rzeczywistą przyjemność jazdy.
Już w momencie wprowadzenia do sprzedaży Megane II coupe-kabriolet będzie posiadał trzy jednostki napędowe charakteryzujące się wysokim momentem obrotowym. Gama silników benzynowych obejmuje jednostki 1.6 16V 115 KM i 2.0 16V 136 KM.
Megane II coupe-kabriolet posiada pełne wyposażenie podnoszące bezpieczeństwo czynne oferowane w Megane’ie II - ABS, system wspomagania nagłego hamowania, ESP z funkcją kontroli podsterowności i system kontroli ciśnienia w oponach.
Optymalne bezpieczeństwo niezależnie od okoliczności
Megane II coupe-kabriolet potwierdza czołową pozycję Renault w dziedzinie bezpieczeństwa biernego. Odpowiednia sztywność nadwozia, uzyskana dzięki wzmocnieniom słupków, boków nadwozia, progów oraz dwóm seryjnie montowanym pałąkom bezpieczeństwa, zabezpiecza kabinę przed deformacją w przypadku dachowania. System Renault Protection trzeciej generacji obejmuje 6 poduszek powietrznych, w tym dwie poduszki zapobiegające nurkowaniu, umieszczone w przednim siedzeniu i zapewnia optymalne bezpieczeństwo użytkowników. Megane II coupe-kabriolet może być również wyposażony w dwa automatyczne pałąki bezpieczeństwa, rozkładające się w przypadku, gdy dachowanie wydaje się nieuniknione.
Renault potwierdza swoje ambicje na dynamicznie rozwijającym się rynku
Od trzeciego kwadrymestru 2003 Megane II coupe-kabriolet wzmocni ofensywę Renault w segmencie C, a w szczególności na rynku kabrioletów. W ciągu ostatnich dwunastu lat we Francji rynek ten zwiększył się niemal trzykrotnie pod wpływem oferty coupe-kabrioletów, których sprzedaż stale wzrasta od 1996 roku. W 2001 roku modele te stanowiły jedną trzecią sprzedaży. W 2001 roku poprzednia generacja Megane’a uplasowała się na trzecim miejscu w segmencie coupe i kabrioletów. W zakładzie w Dieppe zostało wyprodukowanych ponad 72 000 kabrioletów Megane od momentu ich wprowadzenia na rynek w marcu 1997 roku.
Megane II coupe-kabriolet jest pierwszym samochodem tego typu wyposażonym seryjnie w sztywny, składany dach ze szkła. Został on zaprojektowany i wykonany we współpracy z firmą Karmann. Moduły dachowe są dostarczane do zakładu w Dieppe, gdzie są montowane bezpośrednio na linii montażowej. Dzięki elastyczności linii produkcyjnych w Douai, Megane II coupe-kabriolet będzie produkowany na tej samej linii, co wersja 5-drzwiowa Megane’a II i Scenic II.
<strong>Źródło: Renault Polska</strong>