McLaren MP4-12C Spider - nareszcie oficjalnie
McLaren MP4-12C po wielu miesiącach oczekiwania wreszcie stracił swój sztywny dach i oficjalnie pokazał się światu jako model Spider. Auto otrzymało składany twardy dach, podobnie jak jego największy rywal - Ferrari 458 Italia Spider.
Zacznijmy od największej zmiany, czyli od dachu. Ten jest oczywiście twardą, składaną konstrukcją, która znika za plecami kierowcy i pasażera pod naciśnięciu przycisku umieszczonego na dolnej części konsoli centralnej. Cała operacja składania lub rozkładania trwa 17 sekund.
Oczywiście składanie dachu lub jego rozkładanie może być wykonywane w czasie jazdy z prędkością do 30 km/h, więc jadąc w korku bez problemu możemy otworzyć dach by cieszyć się promieniami letniego słońca. Można się rozmarzyć...
Konstrukcja auta w tym wydaniu jest bardzo ciekawa, a w oczy rzucają się przede wszystkim dwa duże garby wyrastające z karoserii za głowami kierowcy i pasażera. Po rozłożeniu dachu, patrząc na auto z profilu, sprawiają one wrażenie wyciągniętego słupka C. Na pierwszy rzut oka wersja Spider wygląda niemal tak samo jak tradycyjny wariant.
Rzadko się zdarza, aby wersja Spider supersamochodu wygląda równie dobrze z rozłożonym dachem, jak i bez niego - w tym przypadku wszystko wygląda świetnie w obu wersjach. Ciekawostką jest niewielka przestrzeń bagażowa (52 litry), która jest do dyspozycji po rozłożeniu dachu. Mało tego! McLaren dodaje gratis zestaw toreb, które idealnie pasują w wolną przestrzeń.
Nowość otrzyma wszystkie zmiany, jakie niedawno pojawiły się w modelu na rok 2013. W związku z tym pod maskę trafi podkręcony silnik 3,8-litra V8 o mocy 625 KM i momentem obrotowym na poziomie 600 Nm dostępnym w przedziale między 3000 a 7000 obr./min. Jednostkę można podziwiać przez przeszkloną maskę - miły akcent.
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje teraz 3,1 sekundy, zaś do 200 km/h auto rozpędza się w czasie niewiele ponad 9 sekund. Prędkość maksymalna to niemal 330 km/h. Auto na rynku w Wielkiej Brytanii będzie o 19 500 funtów droższe od wersji Coupe - podstawowa wersja kosztuje 195 500 funtów.