McLaren 720S - lżejszy i jeszcze mocniejszy
To była jedna z bardziej ekscytujących premier tegorocznej wystawy w Genewie. McLaren zaprezentował model 720S, czyli drugą generację Super Series, która zastąpi w ofercie brytyjskiej marki model 650S.
Ważące zaledwie 1283 kg brytyjskie coupe swoją niewielką masę zawdzięcza zbudowanemu z włókien węglowych nadwoziu, które jednak zapewnia jednocześnie odpowiednią sztywność konstrukcji. Brytyjska nowość charakteryzuje się również poprawionymi właściwościami aerodynamicznymi. W tym celu zaprojektowano m.in. dodatkowe wloty powietrza w przy przednich słupkach, które dodatkowo zapewniają lepsze chłodzenie silnika. Większy docisk do podłoża zapewnia również tylne skrzydło, które samoistnie ustawia się w jednej z trzech pozycji, uzależnionej od tego, czy auto przyspiesza, hamuje czy też porusza się w zakręcie.
Charakterystyczną cechą 720S będą także unoszone do góry drzwi. Z kolei wnętrze jest urządzone minimalistycznie i w sportowym stylu. O takich elementach jak sportowe fotele czy kierownica nie trzeba chyba wspominać, jednak nie brakuje także materiałów z wyższej półki, jak skóra, alcantara oraz włókna węglowe. Zegary czy też wyświetlacz cyfrowy na centralnej konsoli również oferują mnogość ustawień, jednak szybko można zamienić je zmienić, by pokazywały wyłącznie obrotomierz oraz prędkościomierz, czyli te wskazania, które są najistotniejsze podczas szybkiej jazdy. Warto jeszcze dodać, że nowy McLaren posiada dwa bagażniki. Przedni ma pojemność 150 l, a tylny 210 l.
McLaren 720S napędzany jest nowym silnikiem V8 z podwójnym doładowaniem o pojemności 4 litrów, który jest rozwinięciem znanej jednostki 3,8-litrowej. Mimo wzrostu pojemności udało się zmniejszyć wagę silnika, który rozwija 720 KM przy 7,5 tys. obr/min i 770 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego przy 5,5 tys. obr/min. Z takim silnikiem nowy McLaren będzie w stanie rozpędzić się do 100 km/h w 2,9 s, a po kolejnych niecałych pięciu sekundach na liczniku będziemy już mieli 200 km/h. Do prędkości 300 km/h będzie można rozpędzić się w 21,4 s i pojechać z maksymalną prędkością 341 km/h. Zahamowanie z prędkości 100 km/h trwa zaledwie 2,8 s, a auto w tym czasie pokona 29,7 m.
Odpowiednio do mocy i osiągów dostosowane zostały również zawieszenie oraz układ kierowniczy. System Proactive Control II zapewnia trzy tryby pracy - Comfort, Sport oraz Track, z kolei układ Variable Drift Control pozwala na kontrolowaną jazdę w poślizgu.
Najnowszy model McLarena można już zamawiać u dealerów tej brytyjskiej marki, jednak pierwsze egzemplarze powinny się pojawić w maju. Cena na brytyjskim rynku rozpoczyna się od 208.600 funtów.