McLaren 675LT debiutuje przed targami w Genewie
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami McLaren zaprezentował model 675LT, czyli Long Tail inspirowany słynnym modelem wyścigowym F1 GTR Long Tail z 1997 roku. Sprawdźmy więc, o co było tyle szumu.
Zacznijmy od silnika, bo tu mamy pewną zmianę. Do napędu służy podwójnie doładowany silnik V8 o pojemności 3.8 litra i mocy 675 KM z momentem obrotowym na poziomie 700 Nm. W porównaniu do "zwykłego" modelu 650S Coupe wzrost na poziomie odpowiednio 25 KM oraz 22 Nm teoretycznie nie powinien robić wielkiej różnicy, ale oprócz zmiany parametrów silnika mamy do czynienia z modyfikacjami nadwozia i układu jezdnego, a tu inżynierowie poczynili spore modyfikacje.
Po pierwsze - waga. McLaren 675LT waży przeszło 100 kilogramów mniej od wspomnianego modelu 650S Coupe, a to dużo. Samochód waży 1230 kg, co odpowiada większości obostrzeń aut startujących w wyścigach z serii FIA. Teraz przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 2,9 sekundy, zaś osiągnięcie 200 km/h wymaga 7,9 sekundy. Prędkość maksymalna to 330 km/h.
Model McLaren 675LT będzie dostępny w czterech kolorach nadwozia o nazwach Chicane Grey, Delta Red, Silica White oraz Napier Green, choć oczywiście nie zabraknie tradycyjnej pomarańczy McLarena. We wnętrzu spotkamy spartańskie wyposażenie nastawione na torowe emocje tj. bardzo lekkie kubełkowe fotele i mnóstwo elementów z włókna węglowego. Oczywiście nie zabraknie licznych plakietek i aplikacji z logo "675LT".