Mazda6 SKYACTIV-D tworzy historię na Indianapolis
Mazda6 SKYACTIV-D to pierwszy, od ponad 60 lat, samochód wyścigowy napędzany silnikiem Diesla, który wystartował na słynnym torze Indianapolis Motor Speedway.
Ostatnim samochodem wyścigowym z silnikiem Diesla na słynnym torze Indianapolis Motor Speedway był Cummins Diesel Special - auto brało udział w wyścigu Indianapolis 500 w 1952 roku. Nie jest wielką tajemnicą, że te dwa auta różnią się praktycznie wszystkim, ale jedno jest wspólne - rozwój technologii drogowej na torze.
Zarówno Mazda6 SKYACTIVE-D, jak i Cummins Diesel Special to narzędzia forsujące nowe technologie. Ponad 60 lat temu silnik Diesla w wyścigach był czymś niesamowitym, dziś to już praktycznie norma, ale jak twierdzi Mazda: "Wyścigi to najlepsze pole do testowania rozwiązań, które wkrótce trafią na ulice."
Wiele osób śmieje się z teorii oszczędności paliwa w wyścigach. Prawda jest jednak taka, że za takim podejściem kryje się chytra strategia. "Oszczędność paliwa może decydować o zwycięstwie, gdyż mniejsza ilość postojów w boksach to większa ilość czasu na torze i mniej strat." - twierdzą przedstawiciele Mazdy.
Pod maską wyścigowego wariantu Mazdy6 drzemie silnik wysokoprężny o pojemności 2,2-litra SKYACTIVE-D o mocy 400 KM z momentem obrotowym na poziomie 602 Nm. Co prawda auto znacząco różni się od konwencjonalnego modelu, ale zdaniem producenta ponad 50 procent podzespołów możemy znaleźć w Maździe 6 w salonie.