Mazda udoskonaliła system G-Vectoring Control
W najnowszej odsłonie Mazdy CX-5 debiutuje nowa generacja systemu G-Vectoring Control (GVC) z dopiskiem Plus w nazwie. Nowa technologia ma zapewnić kierowcy pewniejsze prowadzenie auta na krętej drodze czy też na nawierzchni o gorszej przyczepności.
System G-Vectoring Control, przypomnijmy, wchodzi w skład zestawu technologii zintegrowanej kontroli Skyactiv-Vehicle Dynamics. Innowacyjność tego rozwiązania polega na wykorzystaniu sterowania silnikiem do zapewnienia odpowiednich reakcji podwozia. System ten reguluje wartość momentu obrotowego pomiędzy przednią i tylną osią w zależności od ruchów kierownicy, optymalizując w ten sposób obciążenie poszczególnych kół. Takie rozwiązanie poprawia trakcję auta i zapewnia kierowcy lepsze poczucie pewności panowania nad samochodem.
W systemie GVC Plus do akcji w odpowiednim momencie wchodzi również układ hamulcowy. Podczas "wychodzenia" z zakrętu, gdy kierowca "wyprostowuje" ustawienie kierownicy układ hamulcowy załącza hamulce na zewnętrznych kołach, zwięszając stabilność auta, zmniejszając poziom wychylenia nadwozia i pozwalając na płynną kontynuacją jazdy. System reguluje siłę działania hamulców w zależności od prędkości pojazdu oraz kąta skrętu kierownicy.
GVC Plus powinien sprawdzić się nie tylko podczas pokonywania zakrętów. Jego działanie może pomóc w bezpieczniejszym wykonaniu manewru nagłej zmiany pasa ruchu czy też na ośnieżonych drogach bądź innych nawierzchniach o gorszej przyczepności.