Mazda MX-5 z hardtopem
Na rozpoczynającej się właśnie wystawie samochodowej w Nowym Jorku Mazda zaprezentowała nową generację roadstera MX-5 w wersji RF, czyli ze składanym twardym dachem.
Nazwa wersji RF to skrót od angielskiego "retractable fastback", jednak w przeciwieństwie do poprzednika mechanizm składania dachu działa nieco inaczej. Mamy tu bowiem do czynienia z rzadko dziś spotykanym nadwoziem typu targa, jak w Porsche 911 Targa, gdzie w bagażniku chowa się dach wraz z tylną szybą, natomiast tylne słupki pozostają nienaruszone. Masywna tylna osłona przeciwwiatrowa wykonana z akrylu skutecznie zapobiega zawirowaniom powietrza we wnętrzu kabiny.
Automatyczne składanie i rozkładanie dachu, po naciśnięciu przycisku na centralnej konsoli, może odbywać się podczas jazdy, jednak tylko z prędkością do 10 km/h. Masywny, metalowy dach nie wpływa jednak ujemnie na funkcjonalność Mazdy MX-5. Po jego złożeniu do naszej dyspozycji pozostaje tyle samo przestrzeni co w roadsterze z miękkim dachem, choć pojemność 130 litrów nie pozwoli na zbyt wielkie zakupy.
Wersja RF ma identyczne rozmiary jak nieco starszy kuzyn, jedynie jest o 5 mm wyższa. W ofercie pojawi się nowy, trójwarstwowy (warstwa metalicznych opiłków, barwnej oraz bezbarwnej powłoki zewnętrznej) lakier nadwozia - Machine Grey.
Tak jak w przypadku Mazdy MX-5 z miękkim dachem, tak i wersja RF będzie oferowana z dwoma jednostkami benzynowymi z rodziny SkyActive-G. Do wyboru będzie silnik o pojemności dwóch litrów oraz mniejsza 1,5-litrowa jednostka. Do wyboru będzie również przekładnia - albo sześciobiegowa manualna skrzynia biegów SKYACTIV-MT, albo sześciostopniowa skrzynia automatyczna, która nie jest oferowana w wersji z miękkim dachem.
Mazda MX-5 RF do sprzedaży trafi dopiero w przyszłym roku.