Mazda MX-5 - Japończyk po kolejnym odmłodzeniu
To trochę dziwne. Kuracje odmładzające niektórych aut denerwują mimo, iż jest to pierwszy taki zabieg. W przypadku tak lubianych modeli jak Mazda MX-5, każda modyfikacja, nawet gdy przeprowadzana jest nader często, interesuje i wzbudza ciekawość. Co tym razem zmienili w tym kultowym już aucie?
Nie poprawiaj tego, co jest dobre - z takiego założenia wychodzą producenci, którzy trzymają swoje modele na rynku po 6-7 lat bez żadnej zmiany. Co prawda Mazda MX-5 obecnej generacji jest na rynku od 2005 roku, ale w międzyczasie pojawiło się mnóstwo wersji specjalnych i limitowanych. Poza tym to najlepiej sprzedający się roadster na świecie, więc nawet po tylu latach roadster jest lubiany i pożądany.
Auto co prawda zadebiutowało na Salonie Samochodowym w Paryżu, ale do sprzedaży wchodzi dopiero teraz w wersji z miękkim, jak i twardym zdejmowanym dachem. Obie wersje nazywają się odpowiednio Roadster oraz Roadster Coupe, zaś modyfikacji poddano przede wszystkim przednią część modelu.
Serwis Carscoop donosi, że zmieniono przede wszystkim zderzak, który teraz prezentuje się nieco agresywniej, zmodyfikowano również grill oraz lampy przeciwmgłowe. Do wyboru oddano 8 kolorów nadwozia, w tym nową pozycję o nazwie "Dolphin Grey". We wnętrzu zmieniono kierownicę oraz akcenty deski rozdzielczej.
Jednostki napędowe Mazdy MX-5 pozostały nietknięte: pod maską wyląduje 126-konna jednostka 1,8-litrowa z pięciobiegową manualną skrzynią biegów lub 2,0-litrowy silnik o mocy 160 KM z sześciobiegową skrzynią manualną lub automatyczną. Najważniejszą zmianą mechaniczną jest zastosowanie aktywnej maski, która unosi się przy kolizji z pieszym.