Mazda Flair Crossover - panaceum na korki?
Wydaje się, że japońskie małe "pudełeczka", jak złośliwie określają ten typ aut niektórzy obserwatorzy, są idealnym rozwiązaniem na zakorkowane ulice i zapchane parkingi miejskie. Niestety w Europie panuje moda na duże auta, więc sprawdźmy, co nowego pojawi się na drogach w Japonii.
Oto Mazda Flair Crossover, brat bliźniak Suzuki Hustler Concept, który zadebiutuje na zbliżającym się Salonie Samochodowym w Tokio. Nowości trafi do sprzedaży zaraz po debiucie, a konkretniej pod koniec stycznia 2014 roku. Już na pierwszy rzut oka widać, że to typowy przedstawiciel kategorii tzw. kai car, czyli niewielkich aut miejskich z bogatym wyposażeniem.
Pięciodrzwiowe nadwozie posiada dwukolorowe malowanie oraz liczne plastikowe nakładki na nadkola, zderzaki i progi, które minimalizują ryzyko zarysowania na zatłoczonym parkingu przed marketem oraz dają iluzję "twardości" i właściwości terenowych. W ofercie silnikowej pojawią się dwa warianty jednostki o pojemności 660 cm3 - z lub bez turbosprężarki.
Napęd przekazywany jest za pośrednictwem przekładni CVT na przednią oś lub opcjonalnie na wszystkie koła. Zdaniem producenta średnie zużycie paliwa to 3,4 l/100km. Mazda szacuje, że średnia miesięczna sprzedaż wyniesie około 500 egzemplarzy. A jak Wam podoba się Mazda Flair Crossover?