Mazda CX-4 nie dla nas
Olbrzymi potencjał chińskiego rynku sprawia, że już praktycznie wszyscy liczący się producenci samochodów są tam obecni. Dlatego też wystawa w Pekinie ofituje w wiele ciekawych, światowych premier. Jedną z takich nowości jest Mazda CX-4.
Mazda tym samym poszerza swój arsenał modeli z segmentów SUV-ów oraz crossoverów. CX-4 to połączenie kompaktowego SUV-a z nadwoziem przypominającym auta typu coupe. Dynamiczna sylwetka, płynne linie i szereg detali jednoznacznie charakteryzują przynależność tego modelu do języka stylistycznego Kodo.
Mazda CX-4 mierzy 4.633 mm długości, 1.840 mm szerokości i 1.530-1.535 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi 2,7 m. Tym samym najnowszy SUV Mazdy, przy takim samym rozstawie osi, jest dłuższy prawie o 8 cm i jednocześnie o 14 cm niższy niż CX-5. W zależności od wersji silnikowej, a tym samym od rozmiaru kół (w ofercie znajdują się 17- i 19-calowe felgi), prześwit Mazdy CX-4 wynosi od 194 do 197 mm.
Tak jak w pokazanym jesienią we Frankfurcie koncepcyjnym modelu Koeru przednia część nadwozia została zdominowana przez sporych rozmiarów trapezoidalny grill, z reflektorami w technologii LED po obu swoich stronach. Opadająca do tylnego spojlera linia dachu nadaje autu dynamicznego charakteru.
Wewnątrz też nie ma większych niespodzianek. Centrum dowodzenia stanowi 7-calowy wyświetlacz, a'la tablet, znajdujący się na szczycie konsoli centralnej.
Do wyboru będą dwie czterocylindrowe wersje silnikowe z rodziny Skyactiv-G. Podstawowy silnik, o pojemności dwóch litrów, rozwija moc 158 KM, zaś mocniejsza jednostka benzynowa ma pod maską 192 KM maksymalnej mocy. Maksymalny moment obrotowy wynosi odpowiednio 202 i 252 Nm. Mazda nie zdradziła jeszcze osiągów swojego nowego modelu, wiadomo jedynie, że średnie spalanie słabszej wersji będzie wynosić 6,3-6,4 l/100 km, zaś mocniejszej 7,2 l/100 km.
W przypadku słabszego silnika moc przenoszona jest na koła przedniej osi za pośrednictwem 6-biegowej przekładni mechanicznej bądź 6-stopniowego automata. W przypadu mocniejszej jednostki mamy napęd na wszystkie koła (i-Activ AWD) oraz tylko przekładnię automatyczną.
Mazda CX-4 pojawi się w sprzedaży już w czerwcu, jednak będzie oferowana wyłącznie na rynku chińskim. Na razie władze japońskiego koncernu nie rozważają wprowadzenia tego modelu na innych rynkach, w tym i w Europie.