Mazda 323 F/L Sedan i Mazda Premacy w salonach
Oferta mazdy poszerzyła się o dwa nowe dla polskich klientów modele. Od ostatniego tygodnia listopada br. w salonach znajduje się już Mazda 323 F/L Sedan, natomiast w grudniu pojawiła się Mazda Premacy z segmentu Mini Van.
<strong>
Oferta mazdy poszerzyła się o dwa nowe dla polskich klientów modele. Od ostatniego tygodnia listopada br. w salonach znajduje się już Mazda 323 F/L Sedan, natomiast w grudniu pojawiła się Mazda Premacy z segmentu Mini Van.
</strong>
Modelu Mazda 323 nie trzeba bliżej Państwu przedstawiać, gdyż ma długą i wypełnioną sukcesami tradycję, która datuje się od wprowadzenia jej na rynek europejski w 1976 roku. Z często ponawianymi w tym okresie zmianami, 323 pozostawała wiodącym modelem sprzedaży Mazdy. Dlatego określała wyobrażenie marki Mazda. Model ten cieszy się dużą popularnością utrzymując się w czołówce na rynkach europejskich w segmencie samochodów kompaktowych.
Do polskich salonów Mazda 323 sedan trafia po ostatnich zmianach. Najbardziej zauważalne są modyfikacje stylistyczne nadwozia. Przede wszystkim są to: nowa osłona chłodnicy z pięciokątnym grilem, charakterystycznie przetłoczona pokrywa silnika, nowo zaprojektowane przednie błotniki i przednie reflektory o gładkich szkłach oraz dodane, tym razem w kolorze nadwozia, boczne listwy ochronne. Wszystkie te elementy nadają autu bardziej agresywny i wyrazisty wygląd.
Wnętrze Mazdy 323 uzyskało bardziej komfortowy wymiar dzięki zastosowanemu już wcześniej podwoziu 626, a więc modelu o numer większego. Długość całkowita wersji sedan wzrosła o 50 mm i wynosi teraz 4365mm. Wnętrze zapewnia klientom komfort wyższy niż zazwyczaj w samochodach tej klasy, nie tylko dzięki przestronności, ale także zmianom wyposażenia i wystroju wnętrza. Zastosowano w nim wykończenia ze skóry i lepsze gatunkowo materiały, a w wersji Exlusive, oferowanej w polskich salonach, dwutonową kolorystykę. Komfort przebywania w kabinie pasażerskiej podnosi standardowo montowany specjalny filtr eliminujący szkodliwe dla zdrowia aldehydy, a także klimatyzacja oraz radio z 4 głośnikami, odtwarzacz CD i MD, magnetofon. Dzięki modułowej budowie zestaw audio możliwy jest do dalszej rozbudowy zgodnie z upodobaniami użytkowników.
Bardzo istotne zmiany kryją się pod maską Mazdy 323. W miejsce znanego polskim klientom, benzynowego silnika 1,5 o mocy 66kW (90KM) zastosowano nową jednostkę o pojemności 1,6 i mocy 72kW (98KM) zapewniającą przyspieszenie do 100km/h w 11,6 s. Zamiast silnika 1,8 o mocy 85 kW (115KM) zastosowano silnik 2,0 o mocy 96kW (131KM) (oferowany obecnie w Polsce w Premacy), który pozwala rozwinąć prędkość 100km/h w 10,7s. Zwiększenie pojemności i mocy nie wpłynęło na wzrost zużycia paliwa, gdyż pracują one na uboższej mieszance, a specjalne czujniki spalania stukowego czuwają nad prawidłowym przebiegiem procesu spalania. Większa pojemność zapewniła spokojniejszą i cichszą pracę silników, a także zmniejszenie drgań i wibracji przenoszonych na nadwozie, co dodatkowo podniosło komfort podróżowania.
Zadbano również o bezpieczeństwo podróżujących. Do standardu wyposażenia należą poduszki powietrzne czołowe i boczne oraz – w Polsce - system dezaktywacji poduszki pasażera. Nadwozie wyposażone jest, w znany już, system MAIDAS, czyli zaawansowany system absorpcji i rozkładu sił uderzenia oraz w bardzo sztywną konstrukcję kabiny pasażerskiej (układ 3 ram H). Wzmocniono hamulce. Zarówno w przednich jak i tylnych hamulcach tarczowych zastosowano klocki o zwiększonym współczynniku tarcia. Układ ABS jest zintegrowany z systemem EBD (rozdziału siły hamowania). W Polsce w standardzie oferowany jest również system kontroli trakcji TCS.
Mazda 323 jest nie tylko bezpieczniejsza niż poprzednio, ale także lepiej zabezpieczona. Wzmocniono konstrukcję zamków drzwiowych przez dodanie osłon z hartowanej stali oraz wzmocniono zamocowanie zewnętrznych klamek, a system dezaktywacji zamków Super Lock uniemożliwia otwarcie samochodu od wewnątrz, w przypadku gdyby intruz dostał się do niego przez wybitą szybę.
<strong>Mazda Premacy – propozycja na XXI wiek.</strong>
W naszej ofercie pojawił się także model Premacy, w większości krajów europejskich sprzedawany od pewnego czasu. Wzbogaci on gamę samochodów znajdujących się dotychczas w polskiej sieci Mazdy o model z segmentu Mini Vanów.
Jest to pojazd odpowiedni dla osób o różnorodnych stylach życia, zaspokajający wielorakie potrzeby i oczekiwania klientów. Mazda opracowała go z myślą o licznych codziennych sytuacjach życiowych, związanych zarówno z pracą jak i wypoczynkiem. W ostatnim czasie obserwuje się stały wzrost zapotrzebowania na zróżnicowane funkcje samochodu. Odpowiedzią na taką właśnie tendencję jest prezentowany samochód.
Zewnętrzne wymiary Premacy niewiele odbiegają od typowego samochodu kompaktowego. Ma natomiast zdecydowanie szerszy rozstaw osi, co zapewnia o wiele większą przestrzeń we wnętrzu zarówno kabiny pasażerskiej jak i bagażniku, niż samochód klasy niższej średniej.
PREMACY MAZDA 323 RENAULT Scenic
Długość mm 4340 4365 4169
Szerokość mm 1705 1705 1719
Wysokość mm* 1570 1410 1600
Rozstaw osi mm 2670 2610 2580
*/ bez relingów dachowych
Wielkość i kształt drzwi, sposób ich otwierania, siedzenia umieszczone wyżej niż w zwykłym samochodzie (tzw. punkty “Hip points” na optymalnej wysokości, tj. 579mm pomiędzy sylwetką siedzącą a stojącą przy samochodzie) sprawiają, że wsiadanie i wysiadanie jest bardzo wygodne.
Znakomitą widoczność dla kierowcy zarówno do przodu jak i do tyłu i na boki zapewniają większe powierzchnie szyb przedniej i tylnej, odpowiednio wyprofilowane słupki nadwozia, nie przeszkadzające w ocenie sytuacji na drodze oraz lusterko szerokokątne po stronie kierowcy.
Japońscy i europejscy projektanci Mazdy opracowali Premacy zgodnie z zasadniczymi elementami koncepcji “Harmonia kontrastów”, co oznacza, że jest ona zaawansowana technicznie, dynamiczna, łatwo rozpoznawalna, sportowa, przestronna i wygodna. Cechą wyróżniającą Premacy są ciekawie zaprojektowane, nowoczesne reflektory oraz tylne lampy zespolone. Odwrócona forma pięciokątnego grila, która tworzy z liniami maski kształt rozchodzącego się na boki klina, zwraca uwagę wielu osób. Kształt rozwartej litery V powtórzony jest również w dolnej linii tylnej szyby, co oprócz względów estetycznych powiększa widoczność do tyłu. Stylowo i odpowiednio zaprojektowane linie nadwozia redukują opór powietrza, chociaż nie uszczuplają przestrzeni we wnętrzu.
Projektanci Mazdy Premacy osiągnęli optymalną równowagę pomiędzy różnorodnością, funkcjonalnością a przestronnością. Premacy można pojechać zarówno do pracy jak i na weekend, po zakupy, czy też na przyjęcie oficjalne lub mniej formalne, kiedy można zabrać również domowych ulubieńców. Pasażerowie mogą wówczas elastycznie dopasować kształt przestrzeni we wnętrzu odpowiednio do zmienionej sytuacji.
Deska rozdzielcza utrzymana jest w jasno-szarej, ciepłej, tonacji w dwóch odcieniach. Jej łagodne i opływowe linie zakrzywiają się od środka na boki i do przodu stwarzając poczucie przestronności. Przełączniki i zestaw czytelnych wskaźników, zarówno białych tarczy jak i alfanumerycznych wyświetlaczy, umieszczone są ergonomicznie. Komputer pokładowy wyświetla dane: o temperaturze zewnętrznej, chwilowe i średnie zużycie paliwa, możliwą do przejechania liczbę km na pozostającym w zbiorniku paliwie, przeciętną prędkość. Podświetlenie przełączników elektrycznych szyb, stacyjki i schowka w desce rozdzielczej ułatwia korzystanie z tych urządzeń w czasie nocnych podróży.
Premacy w wersji Active, oferowanej polskim klientom, standardowo wyposażona jest w automatyczną klimatyzację, modułowy system audio, wygodny do dalszej rozbudowy, z radiem i 4 głośnikami.
Składane na wiele sposobów i łatwe do wyjęcia (o wadze 12kg) siedzenia Premacy, pozwalają zaaranżować wnętrze według potrzeb podróżujących. Porządek zaś pomagają utrzymać liczne schowki umieszczone w drzwiach przednich i tylnych, pod siedzeniem i w desce rozdzielczej (w sumie 10 schowków), i dodatkowe w bagażniku. Praktyczne są też zaczepy do mocowania bagażu w przestrzeni ładunkowej oraz umieszczone tam 12V gniazdo.
<strong>Źródło: Mazda Poland</strong>