Mazda 2 - znamy europejską ofertę silnikową
Już jakiś czas temu znaliśmy europejską ofertę silnikową, ale ilość detali była minimalna. Teraz Mazda postanowiła nieco rozszerzyć listę konkretów, dlatego też wracamy z informacją.
Nowa Mazda 2 na rynku w Europie dostanie cztery jednostki napędowe zgodne z normą emisji spalin Euro 6. Będą to trzy silniki benzynowe oraz jeden wysokoprężny - wszystkie wykonane z myślą o technologii SKYACTIV. Oczywiście nie spodziewajmy się mocnych i żwawych silników, tylko oszczędne i rozsądne propozycje.
Największą nowością jest silnik SKYACTIV-D o pojemności 1.5 litra, który będzie łączony z 6-biegową skrzynią manualną. Zdaniem producenta, jednostka ta łączy w sobie niski stopień kompresji oraz możliwość startu nawet przy niskiej temperaturze, co w naszych warunkach zimowych może być bardzo istotną cechą.
Silnik zostanie wyposażony w liczne systemy wspomagające oszczędności, między innymi funkcję start-stop. Te wszystkie dodatki sprawiają, że średnie spalanie to około 3,4 l/100km. Moc jednostki to 105 KM, zaś moment obrotowy wylądował na poziomie 220 Nm. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje nieco ponad 10 sekund, zaś prędkość maksymalna to 178 km/h.
Mamy również trzy odmiany jednostki benzynowej, wszystkie o pojemności 1.5 litra. Różnicą jest moc, gdyż do wyboru będzie wariant 75, 90 lub 115-konny. Najmocniejszy silnik będzie wyposażony w technologię i-ELOOP, która odzyskuje energię z hamowania i wykorzystuje ją do zasilania komponentów elektronicznych.
Średnie spalanie tego silnika to 4,9 l/100km, zaś emisja CO2 do atmosfery to 115 g/km. Jeśli chodzi o osiągi, przyspieszenie do "setki" zajmuje 8,7 sekundy, zaś prędkość maksymalna to 200 km/h. A jak Wam podoba się nowa Mazda 2?