Max Biaggi Mistrzem Świata!
Rzymski Cesarz został pierwszym Włochem, który został mistrzem WSBK!
<p style="text-align: justify;">
<span class="wstepniak">Rzymski Cesarz został pierwszym Włochem, który został mistrzem <strong>WSBK</strong>!</span></p>
<p style="text-align: justify;">
<br />
Oba weekendowe wyścigi wygrał<b> <strong>Carlos Checka</strong></b> jednak nie on i jego zwycięstwa były tego dnia najważniejsze. Rundę na Imoli zdominowała <b><strong>Aprilia</strong></b> i <b><strong>Max Biaggi</strong></b>, dla którego paradoksalnie ten tor nie był najłatwiejszy. Kierowca musiał ostro walczyć o punkty na tym włoskim obiekcie. Pierwszy wyścig zawodnik ukończył na 11 pozycji. Natomiast podczas drugiego starcia <b>Biaggi </b>dojechał jako piąty. Jego największy rywal do tytułu <b>Leon Haslam</b> nie ukończył tego starcia dzięki czemu <b>Rzymski Cesarz </b>z 413 punktami na koncie i 63 punktami przewagi nad Haslamem został mistrzem tegorocznych zmagań<b> <strong>WSBK</strong></b>.<br />
</p>
<p style="text-align: justify;">
Tegoroczna praca <b>Aprilii </b>i <b>Biaggiego</b> jeszcze się jednak nie zakończyła. Dopiero podczas kolejnej rundy <b><strong>WSBK</strong></b> na <b>Magny Cours</b> dowiemy się czy włoska marka zdobędzie tytuł najlepszego wśród producentów, czy może jednak te laury przypadną<b> <strong>Ducati</strong></b>, które ma zaledwie 41 punktów straty do lidera w tabeli generalnej.<br />
</p>
<p style="text-align: justify;">
<span class="srodtytul">Wyścig 1</span><br />
Zwycięstwo do mety dowiózł <b><strong>Carlos Checka</strong></b>. Chociaż nie był to dla niego najłatwiejszy wyścig. Zawodnik był mocno naciskany przez rywali. Szczególnie przez Haslama, który jednak podczas próby wyprzedzenia Checki na ostatnim okrążeniu przesadził i spadł w dalszą część stawki. Dzięki temu na drugiej pozycji linię mety przekroczył <b>Lorenzo Lanzi </b>na <b><strong>Ducati</strong></b>. Trzeci dojechał <b>Haga</b>. Tuż za podium wylądował tym razem <b>Smrz</b>. Dopiero jako piąty linię mety przejechał Haslam.<br />
</p>
<p style="text-align: justify;">
Wyniki wyścigu 1:</p>
<p style="text-align: justify;">
1. C. CHECA ESP Althea Racing <strong>Ducati</strong> 1098R 2'11.117<br />
2. L. LANZI ITA DFX Corse <strong>Ducati</strong> 1098R<br />
3. N. HAGA JPN <strong>Ducati</strong> Xerox Team <strong>Ducati</strong> 1098R<br />
4. J. SMRZ CZE Team PATA B&G Racing <strong>Aprilia</strong> RSV4 Factory<br />
5. L. HASLAM GBR Team Suzuki Alstare Suzuki GSX-R1000<br />
6. T. SYKES GBR Kawasaki Racing Team Kawasaki ZX 10R<br />
7. M. FABRIZIO ITA <strong>Ducati</strong> Xerox Team <strong>Ducati</strong> 1098R<br />
8. S. BYRNE GBR Althea Racing <strong>Ducati</strong> 1098R<br />
9. S. GUINTOLI FRA Team Suzuki Alstare Suzuki GSX-R1000<br />
10. C. CRUTCHLOW GBR Yamaha Sterilgarda Team Yamaha YZF R1<br />
11. M. BIAGGI ITA <strong>Aprilia</strong> Alitalia Racing <strong>Aprilia</strong> RSV4 Factory<br />
12. R. XAUS ESP BMW Motorrad Motorsport BMW S1000 RR<br />
13. L. SCASSA ITA Supersonic Racing Team <strong>Ducati</strong> 1098R<br />
14. M. NEUKIRCHNER GER HANNspree Ten Kate Honda Honda CBR1000RR<br />
15. T. CORSER AUS BMW Motorrad Motorsport BMW S1000 RR<br />
16. F. SANDI ITA Gabrielli Racing Team <strong>Aprilia</strong> RSV4 1000<br />
17. I. LOWRY GBR Kawasaki Racing Team Kawasaki ZX 10R<br />
18. M. BAIOCCO ITA Team Pedercini Kawasaki ZX 10R<br />
19. F. LAI ITA ECHO CRS Honda Honda CBR1000RR<br />
Niesklasyfikowani:<br />
J. TOSELAND<br />
R. HAYDEN</p>
<p style="text-align: justify;">
</p>
<p style="text-align: justify;">
<span class="srodtytul">Wyścig 2</span><br />
Checka spokojnie po raz drugi wygrał na Imoli dokładając do tego jeszcze najlepszy czas okrążenia wynoszący 1'48, 877. Drugie podium tego dnia zgarnął <b>Noriyuki Haga</b> finiszując na niższym stopniu pudła. Jako trzeci na mecie tym razem zameldował się <b><strong>Cal Crutchlow</strong></b>. Bardzo dobrze radził sobie <b>Leon Haslam</b>, który chciał odrobić stracone punkty z poprzedniego wyścigu. Pech jednak chciał, że silnik w jego motocyklu odmówił posłuszeństwa i zawodnik nie dojechał do mety. To spowodowało, że Biaggi musiał tylko dojechać do mety żeby zgarnąć tegoroczny tytuł! Po raz kolejny również <b>Tom Sykes</b> pokazał, że jego <b>Kawasaki </b>może być bardzo konkurencyjne. Zawodnik prowadził wyścig przez cztery okrążenia.</p>
<p style="text-align: justify;">
</p>
<p style="text-align: justify;">
Wyniki wyścigu 2:</p>
<p style="text-align: justify;">
1. C. CHECA ESP Althea Racing <strong>Ducati</strong> 1098R<br />
2. N. HAGA JPN <strong>Ducati</strong> Xerox Team <strong>Ducati</strong> 1098R<br />
3. C. CRUTCHLOW GBR Yamaha Sterilgarda Team Yamaha YZF R1<br />
4. T. SYKES GBR Kawasaki Racing Team Kawasaki ZX 10R<br />
5. M. BIAGGI ITA <strong>Aprilia</strong> Alitalia Racing <strong>Aprilia</strong> RSV4 Factory<br />
6. S. BYRNE GBR Althea Racing <strong>Ducati</strong> 1098R<br />
7. L. LANZI ITA DFX Corse <strong>Ducati</strong> 1098R<br />
8. S. GUINTOLI FRA Team Suzuki Alstare Suzuki GSX-R1000<br />
9. R. XAUS ESP BMW Motorrad Motorsport BMW S1000 RR<br />
10. L. SCASSA ITA Supersonic Racing Team <strong>Ducati</strong> 1098R<br />
11. T. CORSER AUS BMW Motorrad Motorsport BMW S1000 RR<br />
12. M. NEUKIRCHNER GER HANNspree Ten Kate Honda Honda CBR1000RR<br />
13. F. SANDI ITA Gabrielli Racing Team <strong>Aprilia</strong> RSV4 1000<br />
14. F. LAI ITA ECHO CRS Honda Honda CBR1000RR<br />
15. M. BAIOCCO ITA Team Pedercini Kawasaki ZX 10R<br />
16. I. LOWRY GBR Kawasaki Racing Team Kawasaki ZX 10R</p>
<p style="text-align: justify;">
Niesklasyfikowani:<br />
M. FABRIZIO ITA <strong>Ducati</strong> Xerox Team <strong>Ducati</strong> 1098R<br />
L. HASLAM GBR Team Suzuki Alstare Suzuki GSX-R1000<br />
J. SMRZ CZE Team PATA B&G Racing <strong>Aprilia</strong> RSV4 Factory<br />
R. HAYDEN USA Team Pedercini Kawasaki ZX 10R<br />
J. TOSELAND GBR Yamaha Sterilgarda Team Yamaha YZF R1</p>
<p style="text-align: justify;">
</p>
<p style="text-align: justify;">
<span class="srodtytul">Superstock 1000</span></p>
<p style="text-align: justify;">
<b><strong>Ayrton Badovini</strong> </b>po raz dziewiąty sięgnął po zwycięstwo w wyścigu Superstock 1000. Tym razem zawodnik nie miał jednak tak łatwo, bowiem <b>Lorenzo Zanetti </b>dał pokaz wspaniałej jazdy i mocno naciskał na lidera. Na trzeciej pozycji samotnie jechał <b>Maxime Berger</b>. Tracił on do prowadzącej dwójki aż dziewięć sekund. Po rundzie na włoskiej Imoli Badovini ma 225 punktów w klasyfikacji generalnej. Drugi w generalce Berger ma natomiast 122 punkty.</p>
<p style="text-align: justify;">
</p>
<p style="text-align: justify;">
Startujący w tej klasie nasz reprezentant <b>Marcin Walkowiak</b> niestety tym razem nie dojechał do mety. Wracający po kontuzji zawodnik zdołał przejechać tylko dwa kółka na Imoli.</p>
<p style="text-align: justify;">
</p>
<p style="text-align: justify;">
<span class="srodtytul">Supersport</span></p>
<p style="text-align: justify;">
Tym razem na najwyższym stopniu podium stanął <b>Michele Pirro</b>. Zawodnik jechał jako czwarty jednak umiał wykorzystać kolizję <b>Kenan Sofuoglu</b> i <b>Eugene Laverty</b>, którzy przez długi czas prowadzili wyścig. Powodem zderzenia był uślizg koła maszyny Eugene. Zawodnicy wypracowali sobie jednak wystarczająco dużą przewagę by finiszować na podium. Ostatecznie najniższe miejsce na pudle zajął Laverty, a jako drugi dojechał Sofuoglu.</p>
Ania Jędrasiak